Tolo - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Tolo - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Tolo

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

27 Juli 2013 | Griekenland, Tolón

Het is weer vakantie!!! :) dit keer meer vakantie dan reis.
We zijn in Griekenland. 4 plekken, dik 2 weken. De 1e plek zit er net op... Tolo. Een toeristische uitvalsbasis in de Pelaponessos. Het hotel Katerina is een Fam. Hotel. Vrouw (katarina) en verstrooide chaoot runnen het. Gastvrij zijn ze wel, maar jeetje wat een fig was die man... veel praten in moeilijk te verstaan Engels en in z'n gare Peugeotje 106 met versleten banden en slechte remmen bracht ie ons steeds naar Nafplio, na elk kruispunt een kruisje slaand, bij elke auto die enigszins in de buurt kwam toeterend en ondertussen een hele redevoering over hoe er niets van/voor de Grieken overbleef. Met gierende banden trok ie op om met een schok tot stilstand te komen. Het was om je kapot te lachen :)

Enfin Nafplio steeds zonder problemen bereikt. Een leuk stadje met een enorm berg met daarop oude stenen, waar je heerlijk tussen kunt ronddwalen. Vandaar zijn we door gegaan naar Epidavros, met z'n mooie oude theatre en archeologische opgravingen.

In Tolo zelf vooral lekker met onze voetjes in het zand gelegen en gegeten. Lekker relaxen! Ook wel eens fijn. We hebben nog een Boottocht naar de eilanden Hydra en Spetses gemaakt, maar dat was het wel. Overigens 2 schattige, maar nogal toeristische eilandjes. vooral Hydra.

Nu net gearriveerd in Athene. De laatste straat moesten we helaas
nogal door een achterbuurt naar het hotel lopen. Hopelijk valt het mee en blijft het bij 1 slechte straat door voor we ergens zijn.

• 27 Juli 2013 - 22:14

Annie:

Hoi M en W,
    Jullie beleven ook altijd wel wat. Wij zijn inmiddels weer thuis. We wensen jullie verder een fijne vakantie. Gr. Wim en Annie