Athene en Naxos - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Athene en Naxos - Reisverslag uit Tolón, Griekenland van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Athene en Naxos

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

03 Augustus 2013 | Griekenland, Tolón

Vandaag alweer op onze laatste stop; Santorini aan gekomen. De tijd vliegt voorbij.

Athene was leuk, maar voor mensen die in een hoop oude stenen niet heel veel meer dan een hoop oude stenen die vroeger een gebouw vormden zien, is 3 dgn meer dan zat. Hadden we ook wel een beetje de pech dat we met ons hotel midden in de getto zaten. Tip mocht je naar Athene gaan: Hotel in Plaka of Monistiraki boeken of iets op een grote doorgaande weg. Ik durfde savonds amper het hotel uit. En heel veel wijken in Athene waren zo voor m'n gevoel. Plaka en Monistiraki zijn echter supertoeristisch en bruisend met alle bezienswaardigheden in de buurt. De acropolis vond ik toch wel het hoogtepuntje. Alhoewel... Letterlijk hebben we wel op 3 bergen in Athene gestaan en was de acropolis niet de hoogste :)

Naxos was ook leuk. Lekker op het strand en aan het zwembad geluierd. Het hotel was ontzettend gehorig dus s nachts werden we steeds wakker van giebelende jongens die nog geen zin hadden om te slapen, dus een beetje relaxen overdag was niet verkeerd :)
1 dag hebben we een quad gehuurd en zijn we het halve eiland rondgetoerd. Op wat zanderige paadjes langs de zee en in de bergen rondgecrosst. Een quad of buggy is dan wel ideaal (voor een auto is het te offroad en voor een scooter is de wiebelig) daarnaast vonden wij het beide wel onwijs leuk om met zo'n ding te rijden. Het mooiste was Malatsia (of zoiets) lag aan het eind van zo'n slecht begaanbaar bergweggetje. Een hele mooie verlaten reünie (geen toerist/mens te zien) prachtig verscholen in de natuur. Halki, vroeger de hoofdstad, was ook leuk om langs de mooie oude huize te slenteren.

Nu dus in Perissa op Santorini, grootste badplaatsje tot nu toe waar we gezeten hebben. Doet vooralsnog erg leuk aan allemaal. Al zullen we voor de beroemde fotokiekjes van Santorini denk ik nog naar Oia moeten. :)

• 05 Augustus 2013 - 11:06

Pa&Ma:

Hallo vakantiegangers,
    Fijn dat jullie van dat relaxen weer hebben. En ik ben ook blij dat je ervaart dat ze(die grieken), alles maar dan ook alles,tot cultuur verheffen, in Griekenland. Alles is een bezienswaardigheid en voor onze begrippen "een hoopje oude stenen".
    Ik wens jullie nog fijne dagen en kijken naar jullie uit.