Niagara falls - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Niagara falls - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Niagara falls

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

01 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jeetje... bent echt ff kwijt wat we allemaal gedaan hebben, gebeurt ook zoveel :-) Na mn laatste berichtje en toen Rianne wakker was hebben we eerst een heleboel moeite gedaan om een naar wat wij dachten een kapotte voltage converter te vervangen. Alle verloren uren moeite bleken voor niks, we hadden geen converter nodig en daarom deed ie het dus niet :s. Daarna zijn we ff Central park ingelopen toen ik zag dat ze er aant honkballen waren toen we er voorbij liepen. Het bleek een soort toernooi voor verschillende clubs wat elke week is. Heel leuk om te zien! Daarna hebben we de metro downtown genomen naar SOHO waar 2 winkels waren waar ik het interieur dolgraag van wilde zien. Zowel de Issey miyaki als Prada store waren geweldig mooi. We hebben nog ff geshopt in SOHO en zijn ook nog ff bij Macy's geweest, een zeer groot warenhuis, inmiddels was het al vrij laat toen we in het hostel aankwamen om onze spullen te droppen en ons op te frissen voor 's avonds.

We hebben 's avonds een taxi naar mulberry street genomen, een straatje in Little Italy met allemaal italiaanse restaurantjes. Ik heb een heerlijke sea-food salad gegeten, alhoewel ik de inktvis toch maar aan de kant geschoven heb, al die pootjes :s en Rianne had een lekkere lasagna. Na het eten zijn we terug gegaan naar Times Square om een bar te zoeken, er stonden daar 3 New Yorkse mannen die wel een aardige bar wisten, waar we met ze allen heen gegaan zijn. Leuk om eens echt mensen uit de buurt te spreken, je hoort allerlei verhalen ook bijvoorbeeld over 911. Na de bar liepen we terug naar het hostel en kwamen we Bryan tegen, een soort Jamai, beetje jammer dat we deze typisch amerikaanse homo pas de laatste avond ontmoette, hij bleek alle ins en outs van het (nacht)leven in new York te weten en had ons ook best op sleeptouw willen nemen. Afijn op zijn advies zijn we de volgende morgen nog wel ff iets eerder opgestaan om een prachtig uitzicht over central park te bewonderen in mandarin hotel, een erg duur hotel waar we toch wel heel even twijfelde of we er wel zo konden binnen stekkeren. Maar een brutaal mens heeft de halve wereld en het uitzicht was mooi :-)

Op naar Port Authority om daar de bus naar Niagara Falls te nemen... we waren tuulk veels te vroeg, maar daardoor hedden we wel de beste plekken in de bus naast de chauffeur :-) De reis naar Canada ging prima, nog wat loevend en dood wild onderweg gespot en vooral heel veel groen gezien. Uitindelijk kwamen we rond 22.00u aan in Niagara en bleek het hostel op 2 minuten lopen te liggen, ze waren nog open en hadden nog een 4-pers. dorm vrij. Ging weer heel soepeltjes dus allemaal. het HI-hostel waar we zitten is echt super gemoedelijk en heel sfeervol, zo'n contrast met NYC hier allemaal, de straten zijn zelfs leeg af en toe.

Vandaag hebben we dan eindelijk het wereldwonder aanschouwt. Fantastisch!!! geweldig om die enorme waterval te zien, we zijn nog met de boot heel dichtbij geweest en best nat geworden :-) Verder hebben we vandaag lekker rustig aan gedaan vooral langs de rivier gelopen en het natuurschoon aanschouwt. Dadelijk gaan we hier in het hostel BBQ-en

• 01 Augustus 2007 - 21:58

Rafael:

he Mo, vergeet je mijn souveniertje niet! ;0) Klinkt als een fantastische tijd daar. Geniet er van. groetjes Rafael

• 02 Augustus 2007 - 04:09

Sven En Stef:

He mo,

WE hebben een mail gestuurd naar je hotmail over de ijshockey.
    Have fun!!
    DIkke kussen sven en stef

• 02 Augustus 2007 - 07:42

Alissa:

Hey Monique,

Klinkt echt allemaal super! Volgens mij hoef ik je geen fijne tijd te wensen want die heb je al.

Toch wil ik je even op het hart drukken geen Assen-stijl er op na te houden... :P

Kus Alissa

• 02 Augustus 2007 - 18:24

Michael:

Hallo mo,

Wat leuk om je vrolijke reisberichten te
    lezen!
    (het is inderdaad net alsof we er
    bij zijn)

Have fun