Quebec city - Reisverslag uit Québec, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Quebec city - Reisverslag uit Québec, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Quebec city

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

10 Augustus 2007 | Canada, Québec

Gister avond in montreal hebben we echt een super-pub ontdekt... geweldig lekker en vooral goedkoop eten. Ik heb me echt te goed gedaan aan de fajita's. Daarna hebben we een winkel "Garage" gevonden die we alletwee wel leeg hadden willn kopen. Als beloning voor al het geregel van hostels en auto's voor onze trip naar the out-back, hebben we het een en ander ingeslagen :-) 's Avonds zijn we weer ff wezen kijken in Sulpice op saint Denis street, waar ze erg lekker bar personeel hebben rondlopen. jammere is alleen dat het acht zo'n zit-tuin is, supergezellig... maar Rianne en ik hebben ook wel eens behoefte aan een praatje met iemand anders dan met elkaar. haha. Al heb ik niets te klagen hoor we hebben het echt super gezellig samen en het klikt fantastisch goed. Maar we hadden het al snel gezien daar en zijn een paar tenten verderop een bar binnengevallen waar een heel leuk live bandje aant spelen was.

Vanmorgen zijn we om 7 uur opgestaan om de bus naar Quebec te nemen. We hadden gedacht dat Quebec veel kleiner zou zijn dan Montreal, maar dat geld alleen voor de oude stad binnen de muren, want het doet hier verder erg groot aan... kan nog lachuh worden als we dadelijk de auto hier weer terug moeten brengen :p
Het hostel zit echt in de oude binnenstad en ik kan niet anders zeggen dan dat het hier echt superknus en gezellig aan doet.. je waant je gewoon echt in Frankrijk met al die steegjes em huisjes. Daarnaast hebben we op het moment het meest fantastische weer... een heerlijk warm zonnetje en een koel briesje. We hebben al op een idyllisch frans terrasje met jugendstil stoelen gezeten om een heerlijk broodje te eten.. het echte vakantie gevoel!! Verder tijdens onze stadswandeling de Notre Dame gezien en een Citadel waar we ook heerlijk in het gras hebben zitten genieten van een prachtig uitzicht over de stad en het water, met op de achtergrond de bergen :-))
Vanaaf gaan we nog ff in die gezellige straatjes hier kijken en morgen worden we om half 8 naar onze auto gebracht, ben echt zo benieuwd heb er echt superveel zin in!!
Enige slechte nieuws is dat we vandaag op de helft van onze vakantie zijn beland :-(( Gaat echt veel te snel en we genieten er veel te veel van. wil er niet aan denken dat we over 2 wkn alweer terug moeten :s

Die wedstrijd in toronto was ik helemaal vergeten te vertellen.. het waren de Blue-Jays, die echt uit toronto komen en ik geloof tegen de Texas Rangers ofzo. Baseball is alleen niet echt mijn sport geloof ik.. haha. Was super om meegemaakt te hebben, maar wat is dat ongelooflijk saai! Snap nu waarom die canadezen vnml zuipen tijdens de wedstrijd. Er zat een dikke vent naast me waar ik aan vroeg of het altijd zo langzaam ging en die wist te vertellen dat ze het in Canada graag als een "thinking-sport" zin... whahaha, daar heb je idd genoeg tijd voor :-)

• 10 Augustus 2007 - 12:57

Jona:

Mooie verhalen en foto's weer. Heel veel plezier in de natuur!

• 11 Augustus 2007 - 08:53

Michael:

Hej hallo dan,

Wat een avonturen joh kicke hoor!!
    zoveel in zo`n korte tijd dat doen jullie weer goed.
    Time fly`s when you are having fun!
    De vrijheid van je eigen auto is wel een heel goed idee, dat je kunt stoppen en door gaan wanneer je dat zelf wil heel relaxt...
    Maar...uh kijk uit want die vrachtwagens daaro rijden soms sneller dan auto`s!!!

ENJOY

Geluk
    en tot latersss.............

michael

• 11 Augustus 2007 - 12:06

Mirjam:

Hey Monique,

Wat een fantastische site zeg! Helemaal top! Leuk om al jullie avonturen te lezen. Heel veel plezier. We spreken elkaar wel weer wanneer je terug bent...

Dikke kus,
    Mirjam

• 11 Augustus 2007 - 19:39

Chris & Joke:

Hey Monique,
    Wat vreselijk leuk om je site te lezen.
    We zullen je volgen! Nog heel veel plezier.
    Groetjes Chris & Joke

• 15 Augustus 2007 - 07:11

Carlo:

Hey Monique,

Te gek zeg !!! Ik vind het super om je site te bekijken en te zien dat jullie het zo naar je zin hebben (beetje jaloers maar hoor..) Geniet ze en ik lees de ervaringen wel..

X Carlo

• 15 Augustus 2007 - 09:38

Wil:

Monique ben je van de aardbodem verdwenen? Rianne volgen we nog wel,wat doe jij? De foto's zijn niet te plaatsen begrijp ik? Je kunt er 100 opzetten als je wilt. Kus Ma