the outback - Reisverslag uit Ottawa, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu the outback - Reisverslag uit Ottawa, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

the outback

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

15 Augustus 2007 | Canada, Ottawa

Nou... het heb ff geduurt, maar dan eindelijk een computer gescoord :-) Ik ben niet zo geduldig als Rianne dus dat ding in de sea shack was mij te traag :s
OK... vanaf het begin.. Quebec city dus :-)

In Quebec zijn we `s avonds naar de Grand Allee gegaan We hadden in het hostel gehoord welke club wel aardig zou zijn. Dus na onderweg een ijsje gescoord te hebben en een art gallerie te hebben gezien, zijn we naar `Maurice` gegaan. Daar raakte we aan de praaat met een stel oudere rijkere canadezen (o.a. een halve George Clooney van 42, Philip genaamd) die ons mee clubbing hebben genomen. Echt heel decadent met eigen flessen drank in coolers op de bar whaha. De volgende morgen vroeg de auto halen was ff zwaar, maar het idee de natuur in te gaan gaf goede moed! :p De rit erheen ging goed, 1 rechte weg dus Rianne kon rustig pitten, ze heeft iets meer slaap nodig, ik zou niet verdwalen :) Rond half 3 waren we al in de `Sea Shack` Wat een geweldige plek. (THNX Jona! zonder jou hadden we dit gemist!) De sfeer was er super relaxed en er zit meestal wel iemand op een gitaar te tokkelen. De eerste avond was er een kampvuur met marsmallows en een bandje wat een soort oost-europeese hoempapa muziek speelde, waar de canadezen een soort eigen jump-style op dansen :) De volgende dag zijn we naar Gaspesie parc geweest. Overweldigende natuur. Zo groot alles daar! En jawel... een moose gezien. We hebben 2 hiking tracks gedaan, samen zo`n 7 km. Daarna zijn we naar een uitkijkpunt gereden. Daar was het zo stil en sereen, dat we ff bang waren voor een beer toen we geritsel hoorde... het bleek een eekhoorn.. haha. In de Sea Shack hebben we al 2 x zelf gekookt.. 1x een lekker visje en de 2e x een overheerlijke pasta.. Gezond! Na het eten hebben we vanuit de hot-tub de zon in de zee zien zakken.. Geweldig! Enige jammere is dat ze hier allemaal frans sprekenen nauwelijks engels, want behalve mijn naam is er weinig frans aan mij te bekennen :s. Gelukkig was er een canadees met een hele donkere stem die de boel wel voor me wilde vertalen. `s avonds was er weer een kampvuur en een band en ditmaal ook met een performance. rianne was al vroeg naar bed gegaan, maar ik ben nog ff blijven zitten, mij te gezellig en slapen kunnen we ook nog als we bejaard zijn :p

De volgende morgen zijn we naar Gaspe vertrokken. daar was een muziek festival gaande waar we `s middags in het zonnetje van hebben zitten genieten van alle hippies. Ze zijn hier echt helemaal gek op die oost-europese muziek. Na ons eindelijk te hebben gedouched (we wisten niet eens meer hoe de douchegel eruit zag) zijn we in hetzelfde straatje als het festival uit eten geweest. En in dat zaakje op Adams street bij de brug `cafe d`Artistes` genaamd hebben ze de meest verukkelijke chocolat cake ever! Gadix genaamd, een chocolat fondant (die smelt op je tong) met een hazelnut crunch bodem. Het tintelt gewoon in je mond. Rianne en ik hebben diezelfde nacht ook alletwee erotisch liggen dromen... zouden we iets tekort komen? whahaha. De Gite (B&B) waar we inzitten is werkelijk geweldig (het youth hostel was vol) Het is een gezien wat daar de boel runt, heel huiselijk met allerlei tierelantijntjes en veel houtsnijwerk. `s Ochtends krijg je er een home-made breakfast met croissants, muffins, jam enz. Heb me er helemaal volgegeten :s We zijn de dag na aankomst naar Forillon parc geweest, prachtig park met fenominale uitzichten over zee en de kliffen. `s Middags hebben we dan eindelijk paard gereden, had ik zo`n zin in! Dat was echt lachuh, ik had tuulk weer een lekker eigenwijsie met een achteruit erop :p We hebben stukken door de bossen gedraaft. Omdat de mijne ook niet kon poepen en lopen tegelijkertijd waren we wat achter geraakt, dus heb zelfs een stuk gegaloppeerd! :D s Avonds zijn we in Perce wezen eten omdat in gaspe weinig te beleven valt. Perce is een leuk toeristisch badplaatsje. `s avonds hebben we in Gaspe weer een stuk gadix gescoord :)

De volgende morgen zijn we vroeg vertrokken naar Tadoussac. Best een eind rijden en we moesten ook ff op de pont wachten die ons naar de andere kant van de rivier ging brengen, een tocht van een uur. Rond een uur of 9 s`avonds kwamen we aan in het hostel, waar het al een gezellige boel was met allerlei fakkels, een band en een kampvuur. We hebben ons er maar gelijk tussen gestort. Uitgerust waren we wel doordat er in gaspe zo weinig te doen was geweest ;)
Rianne is echter redelijk bijtijds weer naar bed gegaan, ik een paar uur later. Achteraf had ze daar een beetje spijt van want we deelde onze dorm met een luidruchtig volkje en ik heb het supergezellig gehad buiten. Vanmorgen zijn we weer vroeg op gegaan om te gaan whale watchen. Het regende echter vanochtend en we waren al gewaarschuwd dat het koud zou zijn en aangezien ik al zo`n beetje alles wat ik bij me heb aan had en ik het al koud had voor we het water opgingen zag ik het somber in.. 3 uur blauwbekken... het bleek mee te vallen. We kregen nog wat michelin-poppen kleding zodat we zouden blijven drijven en ik had vriendjes gemaakt met de gids, dus we konden in zijn hokje lekker beschut staan. Desalnietemin toch nog koud hoor ;) Maar het was het allemaal waard... In een woord... `WAUW!` We hebben Baluga`s, Minke, Humpback en Vinwhale gezien. De Baluga`s gingen onder de boot door, zo dichtbij en de Bultrug kwam prachtig met zn staart uit het water
Nu eindelijk weer een beetje opgewarmt in het hostel met een hele berg hijgende backpackers in mn nek die allemaal op de computer willen.. Sorry, moet ff wat inhalen.. haha. Vanaaf gaan we kijken in een bar waar dezelfde band als in de Sea Shack weer speelt, morgen waarschijnlijk terug richting Quebec en dan door naar Montreal.

Heb hier helaas geen USB poort dus kan geen foto`s downloaden

• 16 Augustus 2007 - 06:48

Camille:

Zeg, ga jij nou ook eens bijtijds naar bed!!! Anders zit je hier straks weer als een vaatdoek op kantoor. ;)

Veel plezier nog daar........

• 16 Augustus 2007 - 06:59

Camille:

Veel plezier nog daar........

• 16 Augustus 2007 - 12:52

Jona:

Heej Mo,

Mooi dat het zo leuk is allemaal, maar het verbaast me nix. Ook leuk dat je de Sea Shack zo leuk vond!
    Al beren gezien?

Blijf de verhalen sturen.

X

• 16 Augustus 2007 - 19:06

Michael:

Hallo dan mo en cornuit,

Wat een gezellige,

indrukwekende,bizarre, toffe en leuke
    avonture allemaal joh!!!!!

Blijf het leuk vinden om ze te lezen!

Maar zoals jullie ze ervaren is natuurlijk nog leuker.

Keep up writing and adventuring!!

Geluk en plezier

Tot lees...........

michael x

• 17 Augustus 2007 - 19:57

Wil:

Jammer van usb,maar dan zien we de foto's later.Je verhalen zijn gezellig en spannend,We zien je gauw Ma

• 17 Augustus 2007 - 20:53

Barbara:

he Mo!
    Ik ben inmiddels helemaal bijgelezen..! Fijn dat jullie het zo leuk hebben en wat heb je al veel gedaan!
    Erotische dromen? Ik kan nog niets terug vinden over werkelijke avontuurtjes, een french kiss verstaat iedereen.... Misschien moet je dat anders maar even prive mailen:-)
    Wij zijn gister teruggekomen uit Dubai. Echt een stad voor jou, barstens vol hypermoderne gebouwen en geweldige interieurarchitectuur in de shoppingmalls....
    Morgen gaan we naar Lowlands en we slapen bij Mar en Bom in de tent, ik heb vandaag hippe kaplaarsjes gekocht, dat zegt genoeg over het weer in Nl.
    Liefs en tot volgende week!
    Bar