wonen in Quebec city - Reisverslag uit Québec, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu wonen in Quebec city - Reisverslag uit Québec, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

wonen in Quebec city

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

18 Augustus 2007 | Canada, Québec

We zijn goed bezig! Weer een lekker pastaatje zelf gemaakt... das toch wel handig van die hostels hoor, dat je zelf je eten kan koken in de keuken, gezond en je spaart wat geld uit zeg maar :p
s Avonds hebben we eerst wat gedronken in de bar van het hostel, een heel gezellig barretje waar je snel aanspraak heb. Rianne had gisteravond ineens het plan gevat dat ze dreads wilde (waarschijnlijk aangestoken door alle hippe 2000 hier) dus daar was een meisje gister mee begonnen en vanaaf zou het afgemaakt worden. Ze was echter zo stoned als een garnaal en het duurde dan ook ff voor er eindelijk wat actie kwam (zeg maar rustig een paar uur, haha) En fin toen Rianne eindelijk dr dreads kon laten afmaken, had ik al wat wijn op (en na 2 voel ik hem hier al hangen ;)) en wilde wel naar "Frank", die band uit de Sea Shack. Rianne zat inmiddels weer op dr rots om dr dreads te laten zetten en vond het prima dat ik daar alvast heen ging met iemand anders. Ze zou daar heen komen voor 11-en en anders zou ik dr op komen halen. Je kunt echter op 2 manier vanuit het hostel bij die bar komen... door het bos (short-cut) of om langs de weg. Enfin.. wij met een zaklamp door het bos, echt aarde-donker, maar gelukkig geen beren gezien. de band zat nog te eten, dus ben ff bij ze aangeschoven tijdens het toetje voor een praatje. Later wat vrienden van degene met wie ik meegekomen was ontmoet, erg gezellig. De band begon echter wat later en was nog niet een half uur aant spelen toen iedereen weer terug naar de bar van het hostel ging. Ik heb mezelf in een of andere Pontiac (2-zitter) gevouwen (beter als weer door het bos, want dat was dit keer ik weet niet hoeveel trappen omhoog ipv omlaag) en wij naar de bar bij het hostel. Rianne dr dreads waren net af, dus dat was perfect ge-timed. Bij die bar weer gezellig met van alles en iedereen staan ouwehoeren... En... hevig verlieft geworden op Max! Die wilde ik echt wel mee naar huis nemen! Mijn god wat een lieverd! Max is een Rottweiler van 5 jaar oud en gek op voetballen en geloof me.. je dolt hem niet zomaar.. haha. s avonds toen ze bij die bar alles dicht gooide ivm met geluid enzo zijn we nog met een stel naar een meer gegaan om een kampvuur te maken en jawel... Max ging ook mee :D Cedric, één van de jongens die meeging wilde graag een lift naar Quebec op vrijdag, onze planning was echter donderdag te vertrekken, maar als hij een gratis slaapplaats voor ons in tadoussac zou kunnen regelen wilde wij wel een dag later weg. naar het meer moesten wel even door een of andere rare pikke donkere tunnelbuis onder de weg door maar dan ben je ook in de natuur. Heb ouderwets hout gesprokkeld en daarna Max steeds een fles laten apporteren uit het meer. Mn broek zat onder de moder de volgende morgen en stonk verschrikkelijk naar de rook.

De volgende morgen stond er iemand aan onze deur te rommelen, ik schrok wakker en dacht dat we ons verslapen hadden, was vergeten de wekker te zetten. Dus ik vragen aan Rianne hoe laat het was, deze dacht ook dat we ons veralspen hadden en gezien de zware nacht die we gehad hadden ging het rekenen van de nederlandes tijd naar de canadese tijd niet zo vlotjes... shit... net verslapen, wij eruit gesprongen en tanden poetsen, kijkt ze op dr horloge (wel op canadese tijd) is het nog hartstikke vroeg.. ik mij mobiel gechecked, en idd nog maar 9 uur :s Enfin we waren nu toch wakker (maar 3-4 uur geslapen) dan maar rustig ontbijten... ging allemaal niet zo snel, we waren een beetje brak.. haha. cedric was nog nergens te bekennen, dus we hadden weinig hoop op een gratis kamer, het was wel mooi weer dus we hebben nog ff op het strand gelegen, na een half uur trok echter de zon weg en kregen we het koud. We hebben toen een heerlijk bruin notenbrood (bruin lekker brood is hier schaars) gescoord bij de boulanger.

Wat rondgehangen bij het hostel en besloten toch maar naar quebec te gaan. Een rit van 3-4 uur, Rianne heeft liggen pitten en ik heb gereden maar na 3 uur had ik het echt gehad... was zo gaar en brak, na een stop bij een pomp en wat gegeten te hebben ging het wel weer. wij quebec-city in om de auto terug te brengen, precies in de spits :s En Quebec-city is groot en we hadden geen goede kaart :s. Had het echt helemaal gehad.. dus ik die auto uit en die autoverhuur opgebeld, gelukkig kon die me vertellen hoe ik rijden moest en het blekke niet eens zo ver weg meer :-) wat een mzzl! En van de punt kregen we alleen maar meer mzzl. Bij de autoverhuur kregen we een lift aangeboden van Adeline en tijdens die lift bleek dat zij iemand zocht om op de katten en het huis van haar en dr vriend te passen tijdens het weekend. Dus.. zit nu in een huis (helemaal voor onszelf) hartje quebec te mailen! Echt geweldig! Tis wel een beetje alternatief stel en echt zo'n oud hippie appartment met 4 katten, maar zo fantastisch! Woon gewoon in Quebec city nu :D de eerste avond zijn we nog met hun bij een Libanees (soort shoarma-tent) wezen eten en daarna met hun mee naar een verjaardag in een restaurant, waar we wer aan de chocolade taart moesten (echt heel vervelend), maar ze zijn vanmorgen vroeg vertrokken en nu hebben we het rijk alleen (op die 4 katten na dan) Gisteravond ook vroeg naar bed gegaan en vanmorgen een klein beetje uitgeslapen (ik doe ook wel eens rustig aan hoor Miel, do'nt worry, heb in Gaspe ook veel bij-geslapen, haha) Rianne lag nog te pitten en ik ben ff naar de Boulanger en de super gelopen, zo geweldig om dan in zoèn straatje als dit naar buiten te stappen in het zonnetje uit een echt huis :D

Vandaag hebben we weer een beetje rondgelopen door het stadje, echt zo romantisch, knus, gezellig hier. We hebben weer ff een half uurtje aan onze "tan" gewerkt. Helaas lukt het niet helemaal, want het weer werd weer minder. enfin was er ook niet vanuit gegaan dat het een zon-vakantie zou worden :p We hebben weer lekker zelf een biefstukje met groente en rosti gemaakt en ik zit nu aardig bedwelmd na 2 witte wijn achter hun PC (we mochten hem gebruiken) We gaan zo weer ff kijken op Grand Allée, de uitgaansstraat hier. Vanaaf slapen we iig geval nog hier en we twijfelen nog of we zoals gepland morgen naar montreal zullen gaan of dat we hier nog een extra nachtje zullen blijven. we zien morgen wel, lang leve de vrijheid van het backpacken!

o ja...pap.. er rijden hier echt mega veel Calibers rond (is niet zo'n bijzondere auto hier als in Europa) en de beetle is hier ook goed vertegenwoordigd.

  • 19 Augustus 2007 - 13:19

    Sjoerd En Joy:

    Hoi Monique,
    Lezen met veel plezier je verhalen. Hebben het druk met alle waar ben jij.nu websites. Van Fabian moeten we hem natuurlijk ook bijhouden en van zijn maat met wie hij een appartement deelt ook. Dus veel lezen, maar wel gezellig. Geniet er nog van en we spreken elkaar. Groetjes Sjoerd en Joy

  • 20 Augustus 2007 - 13:37

    Wil:

    Hoi Monique er zijn wat problemen met de comp. en die wordt wordt pas over 3 weken gerep.dus ik kan mijn e-mail niet openen.a.s vrijdag komen wij je toch om 7.00 uur ophalen op Schiphol.Ik begrijp dat jullie vakantie vieren moe worden omdat je je in een huis laten stoppen.XXX ma

  • 21 Augustus 2007 - 15:13

    Barbara:

    He Mo!
    Ik wil meer beeldmateriaal zien! :-)
    x Bar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Québec

NYC en canada

NY en Canada!!!!

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2007

Thuis :-((

23 Augustus 2007

huilen

22 Augustus 2007

laatste dagen :-(

18 Augustus 2007

wonen in Quebec city

15 Augustus 2007

the outback
monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 22292

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

Java en Bali

27 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Griekenland

10 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

The wild west

21 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Curacao

23 Mei 2009 - 19 Juni 2009

Zuid-Amerika

26 Juli 2007 - 24 Augustus 2007

NYC en canada

04 Augustus 0000 - 25 Augustus 0000

Marokko en andalusie

Landen bezocht: