laatste dagen :-( - Reisverslag uit Montréal, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu laatste dagen :-( - Reisverslag uit Montréal, Canada van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

laatste dagen :-(

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

22 Augustus 2007 | Canada, Montréal

's Ochtends vroeg zijn we uit Quebec vertrokken. We hadden al heel veel mensen gehoord over een tam-tam in Parc Mont Royal in Motreal, dus dat wilde we niet missen. De reis ging voorspoedig, in de bus lekker geslapen. Al waren we de avond ervoor niet al te laat terug in "ons huis". (Rianne was helaas ziek geworden) Na onze backpackpacks bij hetzelfde HI-hostel als de vorige keer te hebben gedropt zijn we naar de tam-tam gegaan. Echt leuk al die mensen daar die op trommels met elkaar aant spelen zijn en andere die er lekker op aant dansen zijn in de zon. We hebben daar in de buurt ook nog een american football game gezien van kleine kinderen en wat volwassener. Echt leuk! Tevens was er een Dominicaans festival waar we wat rondgehangen hebben. Rond etenstijd zijn we terug naar het hostel gegaan en hebben ingechecked. Het bleek dezelfde kamer als de vorige keer (gelukkig wisten we inmiddels de truk om onze deur open te krijgen, want die heeft een speciale gebruiksaanwijzing) We hebben wat gegeten in het hostel en zijn toen mee geweest op een bar-tour. Erg gezellig met een enorme groep. We eindigde in een soort club waar ze allemaal 10-jaar oude franse muziek draaide.. heb de hele avond staan springen, begin de canadian jump-style aardig onder de knie te krijgen... whahaha.

De volgende morgen ben ik op een bicycle tour van 5 uur geweest. Rianne was nog steeds ziekjes dus die heeft rustig aangedaan. De tour was erg leuk, heb over het circuit gefietst en wat paviljoens van de wereldexpo gezien. 's avonds was ik best wel moe maar voldaan zeg maar. We hebben ergens Poutine gescoord, dit is een typisch quebec's gerecht. Patat met een soort gummi-kaas en een soort ketchup-saus. Enfin het was beter te nassen dan de cheese-cake, maar toch wel vreemd steeds die gummi's tussen je tanden... whahah. We wilde 's avonds nog wel gaan stappen, maar alles was hier zo stil dat ik zat in te dutten aan de bar.

Vandaag hebben we een wandeling door het oude gedeelte van Montreal gedaan en hebben een tour door het Olympic stadion gehad.... GROOT!!! Wel gaaf om te zien. Tijdens de fietstocht had in een Australise, Ashley, leren kennen die Rianne en ik een soort van geadopteerd hebben en zij is ook mee geweest. Vanaaf hebben we weer eten gescoord in de peel-pub en Ashley en nog een ander australisch meisje waren ook mee. Moet nu stoppen want we hebben 8 uur afgesproken om weer een bar-tour te doen, willen ook nog ff ergens gaan dansen en het liefst op normale muziek. haha

• 22 Augustus 2007 - 07:08

Karin:

Hey Mo.

Leuk om al je verhalen te lezen. Klinkt erg leuk allemaal. Geniet ze nog even de laatste dagen.
    Ik spreek je gauw weer.

Dikke kus