Bryce, Antelope canyon en monument valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Bryce, Antelope canyon en monument valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Bryce, Antelope canyon en monument valley

Blijf op de hoogte en volg monique

21 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn vroeg vertrokken naar Bryce, wel weer ff wennen na al dat uitslapen :) Onderweg naar Bryce door Zion gereden, ik ben blij met onze annual national park pass zodat het niet meer uitmaakt hoeveel parken we bezichtigen. We hadden helaas geen tijd om Zion echt in te gaan omdat we Bryce diezelfde middag wilde doen, maar vanaf de weg zag het er best mooi uit. Bryce was echter nog mooier. Vele mooie uitzichten op de canyon. We zijn eerst naar het eind gereden en daarna op het gemak via alle viewpoints terug. Bij Sunset point hebben we een wandeling door/langs het amfitheater gemaakt. Zo van beneden ervaar je het toch weer anders, was wel een flinke klim terug, nauwelijks een vlak stuk op de hele route :)
Het stadje waar we sliepen (Panguitch) was echt zo'n westers ingedut stadje. Het is dat alles dicht was, maar anders had Wilbrand er vast een paar cowboyboots gescoord ;)
's Avonds hebben we een homemade stoofpotje in een diner gegeten.. Wb op zn amerikaans met taart toe.

Volgende dag een rustig dagje... Beetje Lake Powell bekeken en aan het eind Upper Antelope Canyon (bij Page), een van de canyons die ik beslist niet wilde missen. Had er zelfs een reservering voor (je kunt/mag er zelf niet echt in) We hadden de laatste tour en dat was ons geluk. Deze canyon zit normaal bomvol toeristen en wij hadden alleen last van de groep waarmee we waren. Daarnaast hadden we mazzel met de gids want deze wist ontzettend veel te vertellen over hoe je je camera moest instellen en waar je de mooiste foto's kon nemen. Midden op de dag mag je dan het mooiste licht hebben in het midden van de canyon aan het eind heb je het mooiste licht voorin :) Kortom een geslaagde tripje met nog een beetje actie in de jeep op weg ernaar toe :)

De volgende dag (vandaag) Monument Valley, toch wel even de moeite om naar toe te rijden. Wb heeft zn terreinrij (met ford focus) vaardigheden wat kunnen oefenen en we hebben prachtige rotsformaties gezien. Onderweg terug zijn we nog even gestopt bij navajo national monument, een bijna grot waar je vanaf een afstand nog wat woningen die in 1300 verlaten zijn kunt zien staan.
Nu in ons luxe hotel in Tuba City. We hebben 2 queen size bedden, dus Wb z'n ogen begonnen te glinsteren op het moment dat we binnenkwamen (wat zou hij lekker rustig slapen) toen ie ook nog een koelkast voor z'n bier ontdekte kon z'n geluk niet op ;)

• 22 Augustus 2012 - 08:06

Coole trip, hoor! Goed voorbereid zie je toch het meeste, hè? Enjoy! X

• 22 Augustus 2012 - 09:21

Barbara:

Hoi lieve Monique en WB,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen, klinkt als een prachtige reis en ik ben erg benieuwd naar de foto's! ( zeker naar de foto's van je laatste beschrijving:-)
    Wij zijn weer terug uit Spanje en ook in Nesselande was het goed toeven met heerlijk weer. Ik mis wel m'n vriendinnetje, lang hoor Mo, om je een maand niet te zien of te horen!!!!
    Liefs van ons en geniet nog van jullie laatste week!!
    Xxx

Cees&Wil:

Leuk Monique, ik geniet elke keer weer van je verslagen. Ga morgen in je huisje kijken. Zie je gauw. Liefs