Yosemite, Sequoia en Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Yosemite, Sequoia en Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Yosemite, Sequoia en Death Valley

Blijf op de hoogte en volg monique

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Het is gelukt. Eindelijk geshopt! :) was alleen niet heel erg outlet dus veels te veel geld uitgegeven.. Haha
Daarna door naar Yosemite, voor het mooi hadden we een iets te strakke planning en In combinatie met een altijd moeilijk uit bed te krijgen vriend werd dat een race tegen de klok.
Yosemite leek negatief gezegd meer op een enorm kampeerterrein waar shuttlebusjes je naar de attracties in de vorm van watervallen en meren (die in de zomer droog staan) brachten. Op zich kon je tussen de mensen door de schoonheid van het park nog wel zien en ik denk dan ook dat je hier echt de wat langere hikes moet doen om het park te ervaren. Wij zijn echter vrij snel doorgereden naar Sequoia, waar we de grootste boom ter wereld en een heuse "wilde" beer hebben gezien. Gelukkig was ie gewend aan toeristen want wilbrand vond het uiteraard nodig om op 20m afstand het beest te fotograferen. Hij was overigens niet de enige, de beer trok zich er gelukkig weinig van aan. De hele route door sequoia was overigens wel mooi, heel ander dan Yosemite al dat bos. Op weg naar het hotel hebben we ook nog een uurtje stil gestaan in de file, dus we kwamen pas om 11 uur aan in het hotel. Niet echt aan te raden beide parken in 1 dag te doen dus.
Vanmorgen vroeg op, naar Death Valley. Wat een prachtig landschap en wat een hitte! Graadje of 45. Ik had door het vroege vertrek slecht ontbeten en dat werd me in combinatie met de hitte toch wat teveel. Er werd ook afgeraden je airco te gebruiken ivm oververhitting van de motor, dus in de auto was het ook net een sauna, ik heb zo'n 3L water weer uitgezweet geloof ik, wel eens goed voor me... kan de boel eens reinigen daar ik zelden zweet. Haha. Wilbrand vier wel bij de hitte.. Je zag alle toeristen snel de highlights fotograferen en weer de koele auto opzoeken, maar wilbrand liep dan nog wat verder of hoger en ging heerlijk een kwartiertje in de brandende zon van het uitzicht staan genieten. :) We waren redelijk bijtijds in ons hotel in Vegas, dus hebben lekker een duik in het zwembad genomen.

• 18 Augustus 2012 - 13:26

Cees&Wil:

Wat een verschillen in temparatuur!!!! kBen benieuwd wat je allemaal geshopt hebt. Is het werkelijk goedkoper als in NL?
    De tonijn salade is gelukt. Staat nu in de koelkast en straks bij de BBQ wordt het smullen.
    Kijk uit naar je volgende verslag.
    XXXX Liefs

• 19 Augustus 2012 - 16:23

Monique Hogendoorn:

Kleding is hier niet echt veel goedkoper hoor. Misschien als de dollar gunstig staat op het moment dat het van m'n rekening wordt afgeschreven :)
    Je hebt hier wel wat merken die je in NL nog niet hebt.

X