Highway 1 en san francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Highway 1 en san francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Highway 1 en san francisco

Blijf op de hoogte en volg monique

14 Augustus 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Dikke mist en kou, even wennen na zonnig LA :)
De kustroute is wat we ervan zien tussen de mist door ontzettend mooi! Bij san Louis obispo zijn we er pas opgegaan. Vanwege de view point plaatsen had het makkelijker geweest hem van noord naar zuid te rijden, maar met wilbrand achter het stuur ging het oversteken prima :) Ervoor nog wel een stop gemaakt in santa Barbara maar hier waren vooral 50plussers aan het joggen en was verder niet zoveel bijzonders. Monterey was een leuk toeristisch klein plaatsje, waar we wat rondgekeken hebben savonds. De pier was een en al gezelligheid. De volgende ochtend zijn we via de kustweg naar san francisco gereden. Na het inchecken en wat onderhandelingen over het parkeren hebben we lekker rondgedwaald rond union square, China town en de Ferry building. Het idee was daarna de trolleytram naar pier 39 te nemen, maar hier stond zo'n rij voor dat we de benenwagen hebben genomen. De pier viel me iets tegen, heel toeristisch en al die zeeleeuwen waren met vakantie (wisten we van te voren) fisherman's warf uit Monterey in het groot.
's avonds hadden we de Alcatraz Nighttour geboekt. Best wel gaaf om de gevangenis te zien en de verhalen over hoe het er toen aan toeging te horen... Maar koud!!!! Alles in de mist ook 's avonds dus geen uitzicht op san francisco vanaf het eiland.

De volgende dag (vandaag) de 49 mile scenic drive gereden door SF, een echte aanrader je ziet alles. Nou ja... Alles... Wij waren 's ochtends al vroeg vertrokken en je raad het al... Dikke mist :) We hebben niet veel van de golden gate bridge gezien daardoor. We zijn hem nog wel over gecrost ($6,-) omdat we fietsen over de brug in die mist niet zo zinvol vonden. Aan de overkant was het uitzicht wel iets beter.
Bij de painted ladies (niet op de route) hebben we ff in het park gerelaxed. Rond 3u kwamen we aan bij Twin Peaks en toen was de mist aardig opgetrokken. Een prachtig uitzicht! Op het eind van de route zijn we nog even extra over het kronkeldeel van lombard St. gereden, gewoon voor de leuk :)
Heb wel het idee dat we alles in san francisco nu wel in grove lijnen gezien hebben en dat is mooi want ik heb een grote outlet mall gespot op de route richting het hotel bij yosemite morgen, hopelijk gaat het deze keer beter :))

• 14 Augustus 2012 - 13:30

Annie:

Hoi M en W,

Wij genieten weer van de verslagen. Heel leuk om te lezen wat jullie meemaken. We wensen jullie veel plezier en hopenlijk lukt het shoppen nu wel. Jammer van die mist 's morgens, maar dat kan alleen maar beter worden. Groetjes Annie

• 14 Augustus 2012 - 13:30

Annie: