San diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu San diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

San diego

Blijf op de hoogte en volg monique

02 September 2012 | Verenigde Staten, San Diego

De laatste dagen in San Diego voldeed het weer ook aan de verwachtingen. Starlend strak blauwe luchten, graad of 28 en een aangenaam verkoelend briesje. Strandweer dus!
Wb was alleen bang dat ie levend gegrild zou worden, dus het werd het balboapark :) Een ontzettend mooi park dat ergens in 1915 ofzo nog terrein bood aan een tentoonstelling voor de opening van het Panama kanaal. Alles wat er toen vanwege het tijdelijke karakter van karton gebouwd werd is inmiddels vervangen door een materiaal van een iets duurzamer karakter, maar het idee blijft hetzelfde. Doordat wij er op een zondag waren was het er ook een gezellige bedrijvigheid.
Aan het eind van de dag zijn we nog wel even naar Coronado eiland gereden en hebben daar nog een uurtje op het strand gelegen.
De laatste volle dag van de vakantie zijn we toch maar weer terug richting Yuma gereden en hebben daar het Cuyamaca state park bezocht en op Lake Morena een bootje gehuurd en wat rond gevaren.
In Cuyamaca had Wb de hoop een heuse poema te treffen (een beer was tenslotte ook al gelukt) Wij liepen daar dus tijdens het wandelen ook een beetje naar rond te kijken. Zien we opeens een stuk voor ons op het pad een katachtig iets wegrennen. Ik dacht meer aan een soort kalkoen met kattekop, maar aangezien die niet bestaan dacht Wb toch meer aan de poema, wij dus half sluipend op onze tenen rennend erachter aan :) Niets meer te zien natuurlijk, maar je begrijpt dat ik me de blubber schrok toen een enorme zwerm vogels had besloten dat wij toch iets te nabij waren gekomen en daarom ineens opsteeg vanuit een nabij bosje. Haha
De reis van San diego naar LAX ging voorspoedig, we zijn nog een stukje via highway 1 gereden bij huntingtun beach en hebben het Crystal Cathedral bekeken (een enorme glazen kerk)
In het vliegtuig hadden we premium comfort class, maar helaas stonden we evengoed nog in de rij. Voordeel was wel dat we een entertainment systeem hadden en gratis drank :)
Tot zover weer onze "avonturen", kunnen we op het werk weer bijkomen ;)

• 03 September 2012 - 11:52

Cees&Wil:

Toch nog de foto's bekeken.