broadway - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu broadway - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

broadway

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

30 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Pfff.. al weer zoveel beleefd.. waar ga ik beginnen :-) Eergisteravond zijn we eerst bij een Deli wat wezen eten, dit is iets wat het midden houdt tussen een supermarkt en een eettent. Je hebt er een enorm buffet waar je eten vandaan kunt meenemen of daar opeten, verder zijn ze net als in een supermarkt voorzien van allerlei yogurtjes, drankjes, snoep, koek ect Daarna hebben we een taxi naar Empire State building genomen. Er stond een enorme rij, maar het was het wachten dubbel en dwars waard. Wat een uitzicht! Al die lichtjes! Fenominaal! We hadden er een adio tour bij, dus weer veel opgestoken over NY. Toen we naar buiten liepen stonden er van die fiets taxi's.. de prijs die ie in de eerste instantie noemde was behoorlijk hoger dan die van een taxi, maar bij het melde dat we dan wel met de taxi gingen, zaktie ie bijzonder snel. We hebben ons leven aardig gewaagd tussen het verkeer van NY in dat ding, maar het was wel lachuh. In het hostel de spullen gedropt, omgekleed en naar het hard-rock cafe in het centrum gelopen.. daar binnen waren we weer een illusie armer... wij maar denken dat al die mensen die daar geweest waren harde rockers waren die in een stoere tent geweest waren. Het was meer een half museum en aan de bar zat iedereen te geeuwen en half te pitten. We hebben er een drankje gedaan, wat inhoudt dat je hier gelijk een enorme sloot krijgt. Het was inmiddels ook al over énen dus een taxi genomen naar een club in het meatpacking district. Toen we echter voor de bewuste club stonden (waarvan ik gehoord had dat ie 3 jaar geleden helemaal geweldig was) liepen er echt alleen maar negers naar binnen... hmmm... we zijn toch maar wat verderop gaan kijken, er zaten daar toch tenten genoeg. Achter aangesloten bij een tent met een flinke rij, want dan moet het toch wel leuk zijn daar :p Staan we daar nog geen minuut, komt die uitsmijter op ons af... meekomen! Mochten we gewoon voor! Beter! :-) Binnen, wat een soort bar-dancing bleek, hing eindelijk eens een leuke gezellige sfeer, want de meeste bars hier zit iedereen een beetje aan een tafeltje op zichzelf te zijn. Sowieso is de hele mentaliteit hier nogal anoniem en massaal. Al zijn New Yorkers bijzonder hulpzaam als je ze wat vraagt, maar anders zal je geen contact leggen. Na een tijdje hadden we het daar wel gezien en wilde we naar een echte club. We hadden flyers gezien van Pascha en hebben een taxi daarheen genomen, weer een ernorme rij, dit keer helaas moeten wachten, achterons stond een New Yorker die uit zichzelf tegen ons begon dat de entree wel $50,- zou zijn maar hij had kaarten voor de helft.. jaja tuulk, zo duur??? Geloven we niet en die zeker aan ons verkopen? Maar nee de kaarten kregen we gratis van hem en de prijs bleek binnen idd $50,-!!! Gelukkig konden we uiteindelijk naar binnen voor $35,- de man. Nog bizar veel geld. Het was een white party met een geweldig goeie DJ. Binnen bleek de lokale fitness school ook te zijn uitgelopen, dat of het waren de body gards van alle celebs ;)Ze waren ook allemaal behoorlijk van de kaart en geil op hun eigen lichaam. We hebben we wel ff moeten wennen daar.. New Yorkse mannen (waarvan we eerst dachten dat ze nogal afstandelijk waren) hebben een nogal aparte manier van contact met je maken... zullen we maar zeggen. En het is niet zo raar dat ze dat niet op die manier op straat doen.. whahaha. Uiteindelijk hebben we het daar op 2 water (van $5,- per stuk!) een aardige tijd vol gehouden. het was een duur avondje (maar dat is alles hier, wil mn bankrekening niet zien dadelijk :s) maar had het absoluut niet willen missen! De volgende morgen hebben we tot 1 uur uitgeslapen, Greyhound tickets naar de Niagara falls geregeld, Grand central terminal gezien, Rockefeller centre en geshopt bij Macy's. We hebben, ondanks dat we allebei geen koffie lusten een frappucino bij starbucks gehaald... tja kan me voorstellen dat het lekker is, maar het blijft koffie, we zijn met aardig wat bekkentrekken tot de helft gekomen... haha. verder hebben we een echte American Cheese cake gescoord... Gatverdamme! Alsof je in de boter hapt! De politie agent die ons lachend volgde tijdens het eten ervan wist ons te vertellen dat we een verkeerde hadden, deze vond hij ook niet lekker, wij waren inmiddels zo afgekicked dat we het niet nog een keer bij een andere zaak wilde proberen. 's Avonds zijn we naar Mamma Mia op Broadway geweest (weer een emmer leeg geschut) Het was geweldig! Onwijs leuke voorstelling in zo'n echt ouderwets theater :-) Daarna nog ff een hamburger en salade gescoord en in een pub nog wat gedronken. Nu ligt Rianne dus nog te pitten en ik sta alweer te stuiteren.. Morgen rond 12 uur gaan we met de bus mee naar Canada. Vandaag nog ff shoppen en eten in een zeer gezellig straatje.. als het tenminste droog blijft, want gister hebben we aardig wat regen gehad na 2 geweldig mooie dagen, maar vanmorgen zag het er goed uit, dus ik heb goede hoop :-)

• 30 Juli 2007 - 13:45

Joy:

Hoi Monique
    Gezellig zo af en toe een berichtje van je. Begrijp uit alles dat je het prima naar je zin hebt. Hier gaat alles zijn gangetje. Zijn druk bezig voor de laatste zaken a.g. Curacao voor Fabian. Donderdagmiddag vliegt hij. Zal hem best wel heel erg missen.
    Voor de rest loop ik van ziekenhuis naar ziekenhuis en hoop ik rond 20 augustus iets meer te weten of ik voor een operatie in aanmerking kom. Nemen wel weer contact met elkaar op zodra je weer in het land bent. Geniet ervan en we lezen je berichten wel.
    Liefs Sjoerd en Joy

• 31 Juli 2007 - 07:59

Raymond:

Hi Mo,

klinkt allemaal erg relaxed! Leuk om je ervaringen te lezen. Heb ik toch nog een soort van vakantie dit jaar, lol!

kus Ray

• 31 Juli 2007 - 10:29

Manon:

hey,
    leuk je berichten zo te lezen. Ik kan me helemaal inleven(ben ik er toch een beetje bij lijkt het haha)
    ben benieuwd naar je verhalen straks in canada.
    Weet je die stoelen nog waar jij en barbara voor mij hebben gezocht wat het zou kunnen zijn. Ik ben er inmiddels achter doordat er nu echt onwijs hoog op geboden wordt(125 euro voor 1 stoel). Het zijn ontwerpen van Sigurd Ressel uit 1971. de draaistoel heeft zelfs een naam 'falcon chair' die van de andere ben ik nog niet achter, hij is iig wel van dezelfde designer(en het is dus toch design hihi) google het maar op.
    veel plezier daar dikke kus
    Manon