junkfood - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu junkfood - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

junkfood

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

28 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisteravond hebben we eindelijk onze dikke vette hamburger gescoord en vandaag zijn we goed bezig geweest met hot-dogs en oreo ijsjes... haha
We moesten onze hamburger gister zelfs New York-stijl half rennend naar binnen werken om de night-tour te halen. Deze was heel leuk, mooi gezicht al die lichtjes. Al wordt je op times square wel bijna verblind :-) Ondanks de verlichting had Rianne wel wat moeite haar ogen open te houden... we hadden er ook al een aardig lange dag opzitten. Ik zelf sta op het moment echt weer in de stuiter-modus :p Tis hier ook veels te leuk allemaal. Het stappen viel dus een beetje in het water (wel ff in een zeer foute pub geweest) met als gevolg dat ik vanmorgen weer vroeg wakker was. Rianne lag nog heerlijk te ronken en ik heb mn gympen aangetrokken, een ontbijtje gescoord en ben gaan joggen in Central Park. Mijn god wat een hoop mensen zijn daar al actief aant doen om 8 uur 's morgens. Kan ook net zo goed ingehaald zijn door Madonna ofzo, ik herken toch niemand :-)
Terug op de kamer was Rianne inmiddels ook wakker, gedouched en toen zijn we met de toeristen-bus up-town gegaan naar Harlem. Daar een pachtige Kathedraal gezien en nog ff door Harlem gelopen. Daarna weer bij het Guggenheim museum uitgestapt. Fantastisch om het eindelijk zelf te zien en niet op plaatjes, er was ook een aardige colletie bekende schilderijen te bewonderen. Beetje jammer was wel dat het volledig in de steigers stond. Heel stoer zijn we daarna een stuk of 20 blokken gaan lopen naar het museum of modern art. Dat is echt helemaal mooi om te zien, weer wat bekende werken gezien en wat leuke moderne dingen. Onze voetjes doen het echter niet helemaal meer, maar dat mag de pret niet drukken. we zijn ze nu heel ff rust aant geven in het hostel en gaan zo eten en naar het Empire state building om NYC bij nacht te bewonderen. De bedoeling is ook dat we vanaaf ook echt het nachtleven in gaan duiken al zijn we er nog niet achter waar we moeten zijn daarvoor. Misschien zo maar ff een enquette op straat houden :p

• 29 Juli 2007 - 17:19

Jonathan:

He Mo!

Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt in NYC! Wat een ongelofelijke stad he!? Verder ook alles goed met je? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen in Canada dus hou ons op de hoogte van je avonturen.

Groetjes!

• 29 Juli 2007 - 19:49

Dineke:

He Monique,

Nou, ik heb even voor je zitten kijken wat leuk zou zijn om te zien in Toronto.
    Ik zou zeker even Yorkville ingaan. Was oorspronkelijk een oud vervallen stuk van de stad vooral bewoond door dronken artists. Nu helemaal opgeknapt en superhip. (er zat ook een kroeg met de naam Amsterdam als ik het goed heb...).Er is trouwens ook een Rotterdam ergens anders. Weet niet meer waar. (Geen gratis drank, ook al kom je er vandaan. Dat was mijn ervaring tig jaar geleden).
    Wat ook leuk is om naar toe te gaan is Chinatown. en een stukje zuidelijker Queen st. West. Is ook een hip stuk.
    CN tower zie je overal bovenuit. Younge street naar beneden lopen (zuidelijk dus) vanaf halte Bloorstreet.Kom je op een gegeven moment Eatons center tegen. Was toendertijd joekelgroot. Dat zwembad waar ik het over had zat een stukje ten westen van het kruispunt Younge/Eglington aan de noordkant van Eglington (Het heet dan ook Eglington West omdathet ten westen van Younge ligt. Alles ten oosten van Young is East, bijv. Eglington East).
    Noordelijker dan Eglington hoef je niet te gaan, is niet veel te zien.
    Kensington market ook een aanrader.
    Wat wel balen is, is dat ik niemand voor je heb kunnen bereiken om bij te pitten. Ook wat ten noorden van Ottawa bedacht had is niet gelukt. Ik heb ze niet kunnen bereiken. Zitten misschien in deze tijd van het jaar net ergens anders.
    Mocht ik toch nog iemand spreken dan hoor je dat!!!
    Veel plezier daar!
    Dineke

• 30 Juli 2007 - 09:49

Barbara:

He Mo,
    Wow eindelijk zit je in de stad waar je zooo graag naartoe wilde....Hoe is jullie hostel en hebben jullie al mensen ontmoet daar? Misschien hebben ze bij het hostel tips voor het uitgaan.
    Ik ben hier bezig met mijn duikbrevet en het is heel gaaf.
    Liefs en geniet!
    x Bar