NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

NYC

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg monique

27 Juli 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eindelijk dan aangekomen in NY, En het is hier geweldig!!! Wel een beetje stijve nek van het omhoog kijken nu... maar goed :-) De reis ging erg snel en bij aankomst op JFK hebben we een shuttle bus naar 42 nd street genomen, echt midden in het centrum van Manhatten. Het binnenrijden van NYC was al fantastisch met die skyline in de avond. Van 42nd zijn we naar het hostel op 63rd street gelopen wat goed te doen is. Daar ingechecked en in ons primitieve maar schone kotje met fenominaal uitzicht op het enorme gebouw tegenover ons, we voelen ons al echt New Yorker.. haha. We zijn maar lekker in bed geploft want het was voor ons al 6 uur 's nachts met het tijdverschil. Vanmorgen waren we echt mega-vroeg wakker en we hebben dan ook gigantisch veel gedaan vandaag. Eerst ff een ontbijtje gescoord, het stikt hier van de zoete broodjes. Daarna zijn we met de toeristische bus down-town gegaan, echt geweldig, het zonnetje begon al lekker te schijnen en zo bovenop die bus kon je alles goed overzien. Het was zo'n hop-on, hop-off geval, dus we zijn er bij ground zero uit gegaan. Het eerste wat opvalt is het gapende gat tussen de gebouwen. Het is zo raar om daar te lopen en al die berichten te lezen.. we kregen er gewoon kippevel van. We zijn de volledige site rond gelopen waar ze al volop met de nieuwbouw bezig zijn. Daarna weer terug naar de bus om de tour te vervolgen en er bij de boot naar Ellis Island (een emigranten eiland) en statue of liberty weer af te gaan.. Daar stond echt een mega-rij van een paar uur en Rianne en ik zijn toen heel asociaal er zo onopvallend mogelijk halverwege tussen geschoven... dat ging gelukkig heel soepeltjes :-) haha Op de boot was het heerlijk in de zon en met het uitzicht op de skyline, het is gewoon zo raar om te beseffen dat je werkelijk in New York bent, verbaas me er steeds weer over. Ondanks dat het een hele toeristische bedoening was, ben ik wel heel blij dat ik het gezien heb. Op de terug weg zijn we er bij Central Park uit gegaan en hebben we het park dwars overgestoken naar ons hostel wat aan de rand van het park ligt, wat een relaxed sfeertje hangt daar, om echt ff van bij te komen en ik voel me benen aardig na zo'n dagje kan ik je vertellen :-) We zitten nu dus ff in het hostel en gaan dadelijk een dikke vette hamburger scoren, want die hebben we nog niet op :-) Vanaaf willen we nog met dezelfde toeristische bus de avond route doen. En daarna uiteraard nog het nachtleven hier gaan bekijken. We zitten in de stad die nooit slaapt en daar zullen we van profiteren ook :p
Kus

• 28 Juli 2007 - 14:53

Steffie:

Jij aan de vette hamburger, wij aan de groene curry.... Zo te lzen is het helemaal te gek. Have fun nog.

Tot mails.
    x steffie

• 30 Juli 2007 - 06:19

Camille:

Mo,

Dat klinkt allemaal goed!!!
    Dat van die rij bij de boot heb je bij Empire State Building ook, tip: ga 's morgens. Van buiten lijkt het niet druk, maar binnen moet je nog een soort slinger-Efteling-circuit door......

Plaats maar veel van dit soort berichtjes is leuk!!

HEEEEEL VEEEEEEL PLEZIER DAAR NOG.

P.S. Wij redden het hier wel op werk hoor, maken allemaal dagen van 10 a 12 uur nu jij er niet bent.