Tanger - Reisverslag uit Tanger, Marokko van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Tanger - Reisverslag uit Tanger, Marokko van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Door: Tanger

Blijf op de hoogte en volg monique

14 Augustus 2011 | Marokko, Tanger

Gisterochtend (het lijkt alweer langer geleden) zijn we op weg gegaan naar Chefchaouen. Volgens iedereen een bijzonder pittoresk plaatsje met blauw-witte huisjes terracotta tegeltjes en een relaxte sfeer. Wat ze vergaten te melden was dat het hierdoor nogal toeristisch was. Ze waren ook niet relaxed in de vriendelijke zin van het woord, (wat we tot nog toe wel ervaren hadden, maar misschien begonnen ze nu pas echt chagerijnig te worden van de ramadan) maar meer relaxed in de trage zin van het woord ;)

De kasbah was wel mooi om te zien en dan vooral het uitzicht vanuit de toren.
Wij zijn al vrij snel vertrokken uit chefchaouen, waarbij we weer bijna ruzie kregen met de parkeer"guard" omdat ie WEER geld wilde, gelukkig zei z'n collega aan wie we al betaald hadden dat we mochten gaan.

Wij door naar Tetouan, ik dacht een leuke de-tour te maken via de kust. Echt fantastisch mooie berglandschappen, kloven, meren enz. En de weg was ook nog redelijk begaanbaar, tot we bij de kust aankwamen. Ook hier weer mooie vergezichten vanaf het Rifgebergte over de kust, maar wat een weg! Overal waren ze bezig, het leek meer op een grote opgraving met stof, kuilen en stenen. En dat 50 km lang. Wilbrand heeft zich als een ware rally coureur ontpopt en ons zonder lekke band naar Tetouan weten te loodsen. De wagen zag er niet meer uit, maar niets wat een wasbeurt niet zou op kunnen lossen :)

In Tetouan kwamen we, na in een heel goedkoop hostel te hebben gekeken, in een luxer hotel terecht. Helaas bleek onze kamer later op de avond niet geheel kakkerlak vrij. Jek! Gelukkig mochten we, na er 3 grote en een aantal kleine vermoord te hebben, naar een andere kamer, waar we er geen gezien meer hebben, maar waar we angstvallig de ramen dicht gehouden hebben, terwijl we geen airco hadden in een benauwde stad. Was ff wat anders na onze open balkondeuren met zeegeruis in moulay basselham ;)
De volgende ochtend weer de medina in. Deze zou dan weer speciaal zijn omdat ie op de werelderfgoedlijst staat omdat ie zo authentiek is. Oud was ie zeker, niets opgeknapt en vrij veel vuilnis overal. Dat is misschien dat authentieke niet toeristische :) je begrijpt... We zijn wel klaar met de medina 's . Leuk maar genoeg zo, de medina in Tanger vandaag hebben we dan ook overgeslagen. We hebben wat rondgetoerd en een uitkijkpunt over de stad opgezocht. Mooie vergezichten en op een veilige afstand van de verkopers ;)

Het hotel ligt net buiten het centrum en heeft airco en een zwembad, morgen nog even wat relaxen en lekker naar Spanje! en dan hopelijk ook lekker eten en een lekker wijntje. Want alcohol is hier erg duur en eten is voor marokkanen meer een noodzaak lijkt, dan een gezellige culinaire proeverij.