Sevilla en siërra nevada - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Sevilla en siërra nevada - Reisverslag uit Sierra Nevada, Spanje van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Sevilla en siërra nevada

Door: Tanger

Blijf op de hoogte en volg monique

21 Augustus 2011 | Spanje, Sierra Nevada

In ronda hebben we lang uitgeslapen. Het bed sliep heerlijk en de kamer was lekker koel en donker. Na uitgebreid te hebben gedoucht en m'n haar geföhnd zijn we in de auto gestapt om de toeristische route richting Sevilla te nemen. Beetje verwend door marokko waren we wel, maar dit was ook mooi.:)

In Sevilla een pension in de wijk macarena genomen niet ver uit het centrum. Hier hebben we vooral heel veel gelopen. Sevilla is een prachtige stad en er is veel te zien. Dat eten ga ik alleen niet begrijpen hier. Het lijkt wel alsof de voorafjes groter zijn dan de hoofdgerechten en met tapas krijg je de ene x een enorme hoeveelheid en een andere x een normale portie. Aan wat het kost is het niet af te leiden. We hebben al een paar x veel te veel gehad. Het lijkt erop dat je voorafjes enz. samen neemt en je hoofdgerecht alleen, wel zo gezellig :)

Na Sevilla zijn we via cordoba naar lanjaron gereden. Cordoba was wel erg toeristisch. Het alcazar met bijbehorende tuin was wel erg mooi. De mezquita was ook wel bijzonder. We hebben maar even rondgelopen daar. Groot is het niet en met 47 graden niet echt wandelweer ;)

Het was voor ons een gokje om naar Lanjaron (het begin van een tocht door de siërra nevada) door te rijden of we daar konden overnachten  ipv in Granada. Lanjaron bleek echter de place to be voor de 65 plusser (pa misschien wat voor jou, haha) hotels genoeg te vinden dus gelukkig. Alle bejaarden kwamen op het zogenaamde helende bronwater daar af en het was dan ook een drukte van belang :) wij vonden er een hotel met zwembad en na daar wat baantjes te hebben getrokken hebben we wat gegeten en een slecht openlucht rock concert bezocht waar het publiek, op een enkele duttende bejaarde na, toch wel wat jonger was. Wel gezellig dus ondanks de amateuristische zangkwaliteiten.

De volgende morgen de siërra nevada in. Het eerste stuk was erg mooi maar ook behoorlijk toeristisch, wat op zich wel zo gezellig en handig is. Op een gegeven moment zijn we van de hoofdroute afgeweken om een route naar een meer te volgen. Ik denk dat we beide nog iets teveel aan de overnachting aan het "Como" meer in Marokko dachten :) Dit meer was ook prachtig! Alleen waren we nu wat minder blij dat het absoluut niet toeristisch was omdat er geen kip te bekennen was, laat staan een slaapplaats. Noodgedwongen zijn we doorgereden en terechtgekomen in laujar de andarax. Met maar 3 hotels, waar we bij de laatste geluk hadden omdat er een reservering geannuleerd was, de rest was vol. Op zoek naar een hotel kwamen we echter wel een mooie plek tegen waarvandaan wandelroutes vertrekken. Nieuw plan! :)

Vandaag dus een berg beklommen en langs een beek gewandeld waar veel dagjesmensen aan het picknicken waren. Erg mooie natuur en ijskoud helder bronwater. :)
Daarna zijn we doorgereden naar Granada, waar we nu een hotel aan de rand van het historisch centrum hebben. De prijzen vallen ons alleen wat tegen allemaal. Je kunt beter in Verweggistan zitten ;)