Granada en Malaga - Reisverslag uit Madrid, Spanje van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Granada en Malaga - Reisverslag uit Madrid, Spanje van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Granada en Malaga

Door: Tanger

Blijf op de hoogte en volg monique

25 Augustus 2011 | Spanje, Madrid

In Granada hebben we vooral de (historische) stad bekeken, die echt ontzettend mooi is, en eindelijk (zucht) ff lekker kunnen sjoppuh. Ik heb Wb er de halve vakantie op voor moeten bereiden maar toen het moment daar was wilde ie zelfs mee, onder het mom van mooie meiden kijken, jaja, en ondertussen maar klagen dat alles zo gericht op vrouwen was en er geen mannen zaken waren ;) haha

Het Alhambra was ook fantastisch mooi, voor je er erg in hebt ben je er 3 uur lang aan het rondslenteren, en  degene die mijn bekijk tempo kennen weten dan dat er aardig wat te zien is voor het gaat vervelen :)

Daarna zijn we, via de kust, doorgereden naar Malaga, waar we op zoek zijn gegaan naar een hotel, om er na 5 min, op basis van wat we gelezen hadden, 1 te vinden, maar die niet goed genoeg te vinden. En er vervolgens na 3 uur zoeken en een fikse ruzie later achter te komen dat dit toch de beste optie voor ons was geweest. Soms kan het eerste wat voor handen is nemen vanuit gemakzucht ook echt zoveel gemakkelijker zijn. Afijn wij zijn uiteindelijk in een gelijkwaardig hostel beland als het eerste, alleen lag dit iets, 3-4 km, verder van het centrum (want teruggaan terwijl je ze hebt afgewezen is ook zo stom). Blijkt wel dat ze hier een heel eigen centrum hebben wat ook wel gezellig is, en het "echte"
 centrum van Malaga hebben we ff bekeken toen we de auto daar moesten terugbrengen vanochtend.

Na aankomst zijn we gelijk doorgeraced naar Marbella (het was inmiddels al 19.30u)  in onze ANWB gids stond dat hier de jet-set zou komen. Leek ons wel wat, beetje rijkelui en dure jachten bekijken op de boulevard. Dit viel echter tegen, of mee, tis maar net hoe je het bekijkt ;) Maar ik kan me niet voorstellen dat wij inmiddels zo rijk zijn dat we luxe jachten klein vinden en rijkelui, plebs dus ik mag aannemen dat het gewoon een toeristische badplaats is en geen St. Tropez :) Na voor de zoveelste x een tonijnfilet besteld te hebben en na 10 min te horen dat ie op was, een heerlijke paella gegeten en ons 3 uur lang vermaakt met het kat en muis spel wat daar gaande is tussen de Spaanse politie en de Nigeriaanse verkopers van illegale tasjes. Blijkt toch wel een echt beschermd visje, zo'n lekker gegrilde tonijn, krokant van buiten en rosé van binnen... Hmm. Ik had gelezen dat die hier volop te krijgen was aan de kust. M'n favouriete kostje, ik had me er wel op verheugd en heb er de hele vakantie nog geeneen op. Ach blijft het wat exclusiever en lekkerder zullen we dan naar denken :)

Vanmiddag na een wandeling van 11-14 vanuit het centrum (auto weggebracht) op het strand neergeploft. Morgen nog ff wat strand en dan naar het... Zoals mijn moeder het noemt... Pietenweer in Holland :)

• 25 Augustus 2011 - 06:27

Pieter: