Ronda - Reisverslag uit Madrid, Spanje van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Ronda - Reisverslag uit Madrid, Spanje van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Ronda

Door: Tanger

Blijf op de hoogte en volg monique

16 Augustus 2011 | Spanje, Madrid

Onze reis kan tuulk niet onze reis zijn zonder dat er wat mis gaat. In China was het het tijdsverschil waardoor we onze vlucht miste. Hier bleek er ineens nog een haven van Tanger te bestaan, alleen lag die op 45 km afstand, wat in marokko wel een uur met de auto is. We waren er een half uur voor tijd dus een snelle rekensom leerde dat we dat nooit meer gingen redden, mooi balen. Een taxi naar deze verre haven bleek bijna net zo duur als 2 nieuwe tickets vanaf de haven waar we nu waren, naar Tarifa, konden we met een gratis bus 25 km naar algeciras. Beetje omslagtig, maar 45 km met een taxi en dan de vraag of we de tickets konden omboeken leek nog omslagtiger. Achteraf is het altijd makkelijk praten, maar ik wilde dat ik die tickets niet geboekt had omdat ik dacht dat dat wel net zo makkelijk zou zijn. Ze bleken duurder en veel minder makkelijk vanwege de lokatie 45 km bij het inleverpunt van de auto vandaan. Ceuta had nog dichterbij geweest, echt belachelijk dat ze zo'n haven nog Tanger noemen!

Tarifa bleek idd het gezellige badplaatsje waar ik wel wilde whalewatchen. In algeciras hebben we een hostal gezocht en onszelf getrakteerd op een beef de lomo en wijn/bier. Heerlijk om weer op een terras mensen te kunnen kijken, ipv gewaden, in het gezelschap van mensen die ook genieten van een avondje uit. Na echter een benauwde nacht op een bed waar ik de spiraalveren nog steeds van voel prikken in algeciras, bleek teruggekomen in tarifa dat het dusdanig mistig was dat er geen walvis te zien zou zijn. Jammer dan, want wij hadden geen zin om tot morgen te wachten. Dus alleen wat rondgelopen daar en mooie mensengekeken.

We zijn weer in onze superdeluxe citroen C3 gestapt en via, jawel, algeciras naar ronda gereden. Hier lig ik nu op een zacht groot bed, in een frisse schone kamer met airco m'n verhaal te tikken, nadat we onszelf net door een avontuurlijk diner hebben geslagen. Gelukkig hadden we een uiterst hulpvaardige ober die ons de in en outs van het ontleden van schaaldieren wilde vertellen en zelf ook de grootste lol had om ons gekluns :)
Ronda is een erg gezellig toeristisch plaatsje met wat historische bezienswaardigheden. Het meest bijzondere is de kloof die midden door de stad loopt.

Moe maar voldaan dus. Morgen nog een autotocht hier in de buurt en dan door naar Servilla, ben benieuwd.

• 17 Augustus 2011 - 19:09

Pieter:

¡Viva España! ¿Es bueno hay en Sevilla?