LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

LA

Blijf op de hoogte en volg monique

10 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dinsdag na een lange reis aangekomen in Californië. Arkefly viel me alles mee. We hadden goede plaatsen en dat terwijl we geen stoelreservering hadden en economyclass reisde. Het overstappen in Vegas ging wat minder vlot. Na 2 uur van de ene in de andere rij zaten we weer in hetzelfde vliegtuig :s
Voordeel was wel dat we het hele welkom in de VS achter de rug hadden en in LA door konden lopen. Op zoek naar de carrental... We kwamen er vrij snel achter dat we daar met een shuttle bus heen konden. Eenmaal bij Dollar car kregen we ipv onze economyclass car, een dikke Chevrolet SUV aangeboden. Ze hadden geen economyclass meer. Wij stonden er met grote argusogen naar te kijken. Wat moest dit gaan kosten... Gratis?... Jaja. Uiteindelijk zijn we in een ford focus weggereden... Is makkelijker te parkeren in druk LA :)
Daarna naar het motel gereden, waar we een schone kamer zonder bedwants kregen :) wel ontzettend veel spiegels, blijkbaar wilden ze het iets ruimer laten lijken.
Hier zijn we eigenlijk wel in slaap gevallen, tussendoor nog even opgestaan om wat te eten in een all American steakhouse en daarna weer verder getukt tot de volgende ochtend.

Woensdag dus lekker vroeg op ;) en veel in de auto gezeten (de files tussen R'dam en Den Haag zijn er niets bij) We hebben ons vergaapt aan de huizen en auto's in Beverly Hills en Rodeo Drive, lekker rondgeslenterd in het Gettycenter en daarna richting Malibu gecruisd op de coasthighway 1. Hier hadden we bedacht ons nog wat meer te vergapen aan de huizen Colony rd. Dat strandhuizenrijtje wat je ziet in de serie "2and à half man", bleek helaas wel erg luxe want wij mochten er niet in... Privé terrein. Via een strand in de buurt, zijn we onder een hek door toch op het strand daar gekomen en hebben nog een glimp op kunnen vangen van enkele huizen daar... Niet verkeerd :)
Daarna ff op het strand gelegen en op santa Monica pier wat gegeten.

Donderdag (vandaag) zijn we naar universal studio's geweest. Wat is dat allemaal nep zeg. We zijn wel 10x natgespettterd vanwege special effects en zijn weer wat illusies armer aangaande de filmindustrie. We hadden geen VIP passen dus moesten gewoon in de rij, maar dit ging tot een uur of 12 eigenlijk heel soepel, nergens langer dan 10 min gestaan. Mooi dat we zo vroeg waren... Lang leve de jetlags ;)
Daarna nog even langs wat sterren in het trottoir gereden op Hollywood blvd en weer een poging gedaan Mulholland drive te rijden. Gisteren ook al, maar toen waren we er na 2 km al weer af, afslag gemist. Vandaag hebben we het 500m volgehouden. Hoe moeilijk kan het zijn om op een weg te blijven? Moeilijk blijkbaar dus, we hebben het opgegeven. Als je 2 uitzichtpunten over LA op deze weg gezien hebt, heb je ze ook wel allemaal gezien denken we maar :)

Vandaag laatste dagje filerijden in LA. En we hadden een topdag daarmee :s . Het was ons op dag 1 niet gelukt van santa Monica naar venice beach te fietsen. Dus dat wilde we vandaag er nog bij doen. Ik had een shoppingdag ingepland. Maar goed de bewuste mall bleek tot 9 uur open, dus ik wilde wel wat van de dag aan fietsen opofferen. Was alleen aan de andere kant van de stad. Heen ging voorspoedig. Het fietsen is echt een aanrader. Wat een bedrijvigheid op de boulevard, het voldoet aan alle amerikaanse clichés :) Wb wilde nog wat langer van het vakantiesfeertje proeven, dus vooruit aan 4 uur shoppen moest ik toch genoeg hebben :) Om half 4 wilde ik toch echt weg en toen begon de file ellende. Een rit van een uur werd 2 uur en een kwartier. We werden ook steeds door de navigatie binnendoor gestuurd vanwege de file. Na een uurtje zijn we gestopt in het fashiondistrict waar we toch langskwamen. Enig nadeel bleek nadat we geparkeerd hadden dat je hier niet kon shoppen, tenzij je geïnteresseerd bent in stoffen. :(
In een cafeetje kreeg ik een wel heel uitgebreide uitleg van een arrogante serveerster uit LA, na een heel verhaal over alle shoppingmogelijkheden in LA verdween ze ineens. Mij met de vraag achterlatend waarvoor ik gekomen was en nog de extra vraag of ze nu nog van plan was terug te komen die te beantwoorden. Afijn... Een andere serveerster was zo vriendelijk het ff op dr IPhone op te zoeken. We hadden een adres voor een shoppingmall. Dit adres bleek niet te bestaan en toen was ik er zo klaar mee dat we naar het hotel zijn gereden. Wat dan ineens weer maar 10 min duurde.
De shopgoden waren me niet gezind, wel balen want was iets waar ik echt naar had uitgekeken.

• 10 Augustus 2012 - 11:21

Cees&Wil:

Zo te lezen gaat het goed, klinkt heel positief. Als autoverhuurbedrijf kun je het natuurlijk altijd proberen om een dure aan te smeren.
    Kijk uit naar je volgende verslag en veel plezier samen. Liefs

• 11 Augustus 2012 - 09:49

Manon:

Hahaha sorry meis dat ik zo moet lachen. Maar jouw shopverhaal staat hier en dan eronder een reclame van Zalando whaha...hoe ironisch...
    Maargoed je komt vast straks ineens ergens waar je het niet verwacht een levensgrote mall tegen waar je naar hartelust kan shoppen :) enne anders heb je als je thuis komt altijd Zalando nog hihi...
    X Manon

• 12 Augustus 2012 - 21:56

Gerolf En Geke:

Hey leuk om jullie via deze weg weer te kunnen volgen.
    We zijn erg benieuwd. Iig een hele fijne tijd toegewenst in THE states.

Liefs G G M En F