la paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu la paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

la paz

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

31 Mei 2009 | Bolivia, La Paz

Gister laat zijn we dan aangekomen in la Paz. Vanuit Cusco zijn we met een soort Inka Express bus naar Puno gegaan. Het begon ´s ochtend lekker toen ik uitgleed op de trap en halverwege naar beneden stuiterde, na een glaasje water tegen de schrik (ook voor Ronald want die liep achter me;) haha) ging het wel weer, ben er gelukkig met wat blauwe plekken vanaf gekomen. De busrit van half 8 tot half 5 was de moeite waard door een prachtig berglandschap. De bus stopte in een aantal dorpjes onderweg, beetje touristisch maar als je niet met de meute meeloopt maar gewoon zelf het dorpje doordwaalt is het erg leuk. Hoog in de bergen hebben we nog gelunched, wat alles meeviel omdat ze er heerlijke zelfverbouwde groentes hadden. Zo hoort peen en bieten dus te smaken ;) Puno zelf is een rumoerige vieze stad waar wel heel snel weer vertrokken zijn. Het was er vrij druk dus we hadden moeite met een hotel vinden omdat alles volzat, gelukkig hadden ze in een duur hotel nog wel een kamer voor bijna de helft van de prijs voor ons. ´s ochtends vroeg gelijk vertrokken naar Copacabana, helaas hebben we hierdoor wel de floating islands op lake Titicaca gemist die zeer de moeite waard waren zo hoorde we later.In Copacabana een redelijk hostal gevonden en op zoek naar een pinautomaat gegaan. Vergeet het maar! Even geen rekening mee gehouden dat Bolivia toch iets minder westers is ;) gelukkig hadden we nog wat dollars bij ons en die kun je daar overal wisselen, maar we zorgen wel dat we genoeg cash hier uit La Paz meenemen. De trip naar Isla del Sol was erg mooi en de hike zeer de moeite waard met de prachtige uitzichten die je krijgt. Het was alleen wel dik 3 uur lopen en op die hoogte moet je dat toch niet onderschatten. Met mij ging het nog wel goed maar Ronald trok het gewoon niet, ik vrees dat die hike nu ook maakt dat ie ziek op bed ligt. Ik zelf ben vanmorgen ook verkouden wakker geworden, dus we doen het maar even rustig aan in la Paz. We hadden gister een lokale bus van Copacabana naar hier een zeer aparte ervaring omdat we net toen we het een beetje comfortabel begonnen te krijgen er weer uit gegooid werden. Zeer verbaasd buiten de bus gekomen bleek dat we moesten gaan oversteken, de bus werd op een oude houten vlonder zo groot als de bus zelf gereden en wij in propvolle kleine bootjes geladen. Ik weet niet waar je nu veiliger zat.. haha.
Nu dus in la Paz, we zitten in een luxe hotel een beetje bij te komen. Vanmiddag wel even de stad in geweest waar we midden in een festival belandde met allemaal zuipende en dansende Inca´s, een gezellige boel met veel muziek en parades. Morgen willen we nog een beetje de stad verkennen en naar het Cocamuseum, wat best interessant schijnt te zijn. Het plan is overmorgen richting Uyuni te vertrekken wat echt het hoogtepunt van onze trip belooft te worden, maar dan willen we wel goed aangesterkt zijn want het schijnt echt een heeeeeele koude bedoening daar te zijn

• 01 Juni 2009 - 19:44

Hallo Monique en Ronald,

Lijkt me wel een fantastische reis maar het leven op 4000 meter hoogte is zoals te verwachten wel een hele aanpassing.
    Luister goed naar jullie lichaam aub en neem geen risico's.
    Hier was het

• 01 Juni 2009 - 19:48

vervolg

Hier is het Pinksteren, prachtig weer.
    Weolgen jullie tot we zelf vertrekken naar Calabrie.
    Elke generatie dient zijn grenzen te kennen.
    Veel reisgenot en een fijne tijd voor jullie samen.

Groeten,

Bert

• 01 Juni 2009 - 19:48

vervolg

Hier is het Pinksteren, prachtig weer.
    Weolgen jullie tot we zelf vertrekken naar Calabrie.
    Elke generatie dient zijn grenzen te kennen.
    Veel reisgenot en een fijne tijd voor jullie samen.

Groeten,

Bert

• 02 Juni 2009 - 12:46

Barbara:

Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's! Jullie zien en beleven iniedergeval genoeg.
    We hebben hier prachtige zonnige dagen en zo is ook NL op zn mooist:-)dagje strand in Noordwijk gehad en een dagje strand in Scheveningen, het lijkt wel vakantie:-) Oh nee, ben nu aan t werk haha.
    Veel plezier in Uyuni!

• 02 Juni 2009 - 22:11

Pieter:

Ha Mo en Ronald,

Jullie zijn lekker op tempo! Maar dat kan ook niet anders als je ook Argentinie nog wilt zien. Ik kan me voorstellen dat ronald veel mooie foto's maakt. Kiek jij ook nog een beetje? Of laat je dat helemaal aan hem over?
    Mo, jij vond Londen ook al koud, dus kleed je maar lekker goed aan op de salar de uyuni. Maak wat mooie foto's van de treinen daar!
    Heel veel plezier op de resterende reis en geniet er van. Wij gaan dit weekend even feesten in Zürich. Uiteraard niet te vergelijken met wat jullie allemaal zien en meemaken. Maar het wordt ook best leuk... ;-)
    Je ziet de mails van Marcel vast ook. Er ligt een kaartje in je brievenbus van hem. Ik zie geen problemen met het project. Maar dat hangt helemaal af van (de bui van) de welschstand aanstaande maandag. Je hoort het wel...

dikke kus, heel veel liefs, geniet van de reis en denk niet te veel aan ons :-).

• 21 Juni 2009 - 19:54

Helma Hogendoorn:

Hoi Monique
    Wat een leuke ervaring weer in dat mooie land. Wist je dat het er zo koud kon zijn? nog veel plezier
    groetjes
    Henk en Helma