back to basic - Reisverslag uit Salta, Argentinië van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu back to basic - Reisverslag uit Salta, Argentinië van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

back to basic

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

13 Juni 2009 | Argentinië, Salta

nou dat was een paar dagen back to basic ;)
Zitten nu weer in Salta, maar hebben in de tussentijd een flinke loop gemaakt. Zijn vanuit Salta met de bus naar San Pedro de Atacama gegaan, daar begon de "basic" al in de vorm van ijskou en geen electriciteit, gelukkig kwam het met het licht weer goed, want je behelpen met kaarsjes is niet alles ;) Maar het was het allemaal meer dan waard. Een mooie zonsondergang gezien in valle de Luna en Uyuni was werkelijk fantastisch. Zijn met een jeepsafari mee geweest en hebben eerst een aantal prachtige gekleurde laguna´s gezien, was wel een beetje haasten helaas omdat het een aardig stuk reizen was naar de slaapplaats, die bestond uit wat hobbelige bedden en een werkelijk te ranzige gezamelijke badkamer/toilet. De 2e dag vooral rotsen gezien en meer de tijd gehad, we sliepen met de hele jeep op 1 kamer. De 3e dag dan het hoogtepunt in de vorm van salar de Uyuni. Prachtig! op een cactuseiland gestopt en mooie foto´s genomen en uiteraard ook wat gekke foto´s speelend met de dieptewerking daar, echt lachen.
´s middags in Uyuni gepprobeerd zo snel mogelijk vervoer naar Tupiza te regelen, we hadden enorme mazzel met een tourjeep die daar was aangekomen en terug moest naar Tupiza, we konden meeliften voor 100 bolivianos In Tupiza overnacht, had me enorm verheugd op een goede hotelkamer maar dat viel wat tegen, heb nu nog last van mn rug van dat bobelige bed
;) De volgende morgen een flinke busrit naar Salta gemaakt, we zijn van half 11 tot half 12 onderweg geweest. In Salta hadden we pech de meest hotels zaten vol vanwege een evenement, gelukkig nog wat kunnen vinden. De restaurants zijn hier ook nog tot laat open dus we zaten om half 1 ´s nachts nog aan het vlees en friet. Nu dus even tijd want we gaan zo naar het vliegveld voor een vlucht naar Buenos Aires, ben erg benieuwd naar die stad.

• 13 Juni 2009 - 15:44

Cees&Wil:

Heerlijk Monique je berichtje, was een beetje ongerust geworden. Maar veel plezier nog Hier is alles oke,mooi weer koketje blij,alles fijn.
    Liefs

• 14 Juni 2009 - 08:38

Pieter:

Ik ben blij dat jet jullie alsnog gelukt is naar de salar te gaan. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's. Heel veel plezier in Buenos Aires en tot volgende week! Kus