machu picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu machu picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

machu picchu

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg monique

27 Mei 2009 | Peru, Cusco

Wat een onderneming :s Gister zijn we naar Machu Picchu geweest en je moet er wat voor overhebben, maar het was het allemaal waard. Helaas moesten we dus met de laatste trein van 21:20u terug wat even doorbikkelen in zou houden omdat we de volgende dag gelijk doorwilde met de Inka Express (inkaexpress.com). Na een enorme klim van 1,5u verticaal omhoog en een geweldig mooie ervaring op machu picchu wat echt fantastisch mooi tussen de bergen ligt kwamen we dan moe en voldaan aan bij het treinstation. Helaas bleken zich een aantal indianen op het spoor verzameld te hebben. Hier staan stakingen aan de orde van de dag, maar als je moe bent en de volgende dag om 6 uur op wil kan het erg vervelend zijn. De trein vertrok uiteindelijk wel om 12u en op het Ollantaytambo aangekomen moesten we nog bijna 2 uur in een taxi collonne onder politie excort naar het hotel. Half 4 lagen we eindelijk in ons bedje. Ronald had gelukkig geregeld dat er een taxi voor ons klaarstond en dat we een dag later met de Inka express mee konden. Morgen dus een pass van 4400 m over en naar puno,lake titicaca en Copacobana. We hebben er zin in :) Vandaag relaxed aan gedaan en in de zon gezeten, overdag is het heerlijk maar ´s avonds stervens koud, behoorlijk afzien voor deze kouwkleum. Binnenkort gaan we lamawoltruien inslaan want het wordt alleen maar hoger en dus kouder :) De hoogte is nog steeds wennen en we zitten heftig aan de cocathee, wat goed schijnt te helpen, hopelijk geeft het geen nevenefffecten ;) haha

• 28 Mei 2009 - 13:42

Berlinda En Bert:

Zo wat klinkt dat allemaal spannend zeg! Jullie zullen wel moe geweest zijn,en dan vooral met zo'n een toeter van een rugzak amai amaaaai! maar ik zeg altijd als je iets mooi wilt zien dan moet daar veel voor over hebben, en in dit geval is dat zeker zo. Ik kan me wel voorstellen dat die klim de moeite waard is geweest. Ik hoop dat jullie al een beetje wennen aan het hoogteverschil. Hoe is het eten daar? zijn er een beetje lekkere dingen, want als jullie zulke inspannningen moeten doen, moeten jullie wel goed eten, denkt erom (hier spreekt een moeder. Nu kinders ik wacht vol spanning op het volgende reisverslag, en wees voorzichtig, kusjes vanuit het zonnige Nederland, het weekend voorspellen ze goed weer, dus gaan we lekker genieten. xxxxxxxx