chillen op de antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu chillen op de antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

chillen op de antillen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

29 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

We zijn alweer een week op curacao. Op dinsdagavond kwamen we aan in ons superdeluxe hotel en konden we na wat te hebben gegeten tussen de bergen kussens in onze 2-persoons bedjes vallen. De volgende morgen zaten we heerlijk uitgeslapen om 7 uur aan het ontbijt, lang leve de jetlag ;) En eigelijk kan ik wel stellen dat we sinds dien bar weinig uitgevoerd hebben. We hebben vooral gezon’t en boekjes gelezen op ons supermooie privestrand of aan het zwembad. Jaja je moet wat variatie erin houden :) Verder hebben ze hier een gym dus we gaan braaf om de andere dag een uurtje sporten, ik kom nog gespierd terug ;) haha.

Waar we wel al snel achter waren is dat het hier op het eiland wel erg handig is om een autootje te hebben, dus die hebben we meteen geregeld voor de rest van de vakantie, handig voor boodschappen en voor bezoekjes aan tentjes ’s avonds, gelukkig doen ze hier niet aan blaastesten ;).

Enige jammere is dat ik in mn klunzigheid op dag 1 uiteraard weer eens ruzie had met dit keer een grote steen (weer eens wat anders dan uitglijden op een trap), helaas heeft de steen gewonnen en loop ik al een paar dagen te strompelen omdat mn grote teen gekneusd is. Gelukkig gaat het steeds beter, maar de auto is wel helemaal lekker nu omdat lopen zo moeizaam gaat. We werden alleen wel zwaar uitgelachen toen we vertelden dat we voor 100m de auto naar een restaurant hadden genomen :).

We hebben al we een tocht gemaakt naar de westkant van het eiland waar ik op playa Kenepa voor het eerst echt lang (voor mijn doen dan, ik ben niet zo’n onderwater held) gesnorkeld heb in één van de baaitjes daar, echt fantastisch mooi. Allemaal gekleurde visjes, geen idee hoe ze heten, gelukkig hebben we finding Nemo alletwee gezien dus als we het over “Dory” hebben weten we wat voor vis de ander gezien heeft, haha. Bij een andere baai waar we een paar dagen later heen gingen (porto Marie) was het iets minder mooi maar wel nog steeds heel leuk. Van de landhuizen onderweg waren we beide niet heel erg onder de indruk, het zijn vooral tot restaurant omgebouwd gekleurde huizen. De wijk Punda in Willamstad is mooi met al zn gekleurde huizen en staat niet voor niets op de werelderfgoed lijst. Wel is het overal vrij stil, behalve dan op de populaire stranden in het weekend. Lekker knus hutje mutje op elkaar, lang leve ons prive strand :)

Locals zijn hier moeilijk te herkennen, toen Barbara er laatst dacht één gespot te hebben die geschikt leek om een praatje mee te maken om wat meer over het leven op het eiland te weten te komen bleek het een wiskundeleraar uit jawel Rotterdam te zijn hahaha, was een beetje een teleurstelling voor dr :) Wel is ze al een duik gaan maken, ik zelf zit nog steeds erg te twijfelen het is een hoop geld voor iets wat ik eigenlijk doodeng vind, al lijkt het me waanzinnig mooi om mee te maken.

I-net is hier helaas niet iets wat vanzelfsprekend is, in het hotel is het echt duur en om er nu helemaal voor naar Willemstad te rijden, zo groot is mijn I-net verslaving nog net niet ;)

Ayo

• 29 Juli 2009 - 19:49

Pieter:

Ik ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt. En mooi dat je die steen tegenkwam, dan ren je jezelf tenminste niet voorbij. Blijf maar lekker liggen en relaxen.
    Geniet er nog van.

Kus.

• 29 Juli 2009 - 20:07

Mam:

'k zou het inderdaad er ook niet voor over hebben,zo onderwater.Lekker met die teen maar nu ben je verplicht om te zitten.Lekker bruin worden maar.En gewoon lekker niks doen. Zie je gauw. Liefs

• 29 Juli 2009 - 21:47

Manon:

Nou, idd echt weer iets voor jou..maar de rest zegt het al nu kun je tenminste echt relaxen!!
    Je finding Nemo visje is een Anemoonvisje. Ik heb hem vorige week ook nog gezien. Helaas was dat in blijdorp.haha. Ik zou hem liever in jouw omstandigheden zien. Geniet maar lekker!!! X

• 30 Juli 2009 - 08:07

Ka:

Hey Mo,
    Lekker zeg, ik zou er wat voor over hebben om met een gekneusde teen daar te zitten ipv met niets gekneusd hier :-)
    Geniet er lekker van!
    Dikke kus