silvermine beach resort - Reisverslag uit Peking, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu silvermine beach resort - Reisverslag uit Peking, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

silvermine beach resort

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

19 Augustus 2010 | China, Peking

Op naar ons superdeluxe resort op Lantau, we durfde er bijna niet teveel verwachtingen van te hebben, maar het viel alles mee. Lantau zag er goed uit, Mui Wo het plaatsje waar we zitten is ook leuk. Niet groot, maar net alles aanwezig en lekker rustig, echt zo'n vakantiesfeertje. Het resort ligt aan het strand, de kamers zijn OK en we hebben weer een dekbed wat over de rand van het bed heen valt zodat we niet de hele nacht aan het vechten met elkaar zijn voor een stukje deken. haha
En... het allerbelangrijkste... het zonnetje scheen! :) Dus wij gelijk lekker met onze gat op het strand neergeploft, uiteraard veels te lang liggen genieten daar zonder goed in te smeren, dus vooral Wilbrand is nu zo rood als een kreeft :) 's Avonds hebben we een eetstalletje gevonden waar het vrij druk was, het zag er een beetje shabby uit maar we hebben er heerlijk chinees gegeten. Wel ons weer zitten verbazen over het eetgedrag van chinezen, mn vader zou er onpasselijk van zijn geworden. Veel van het eten waar botjes of schalen aanzitten stoppen ze in het geheel in hun mond, vervolgens zuigen ze een beetje de smaak eraf of zo, want ze spugen minstens 2/3 weer uit. We zijn lekker burgelijk vroeg naar bed gegaan en vanmorgen hier ontbeten. Ontbijten in China valt niet mee omdat chinezen hun ontbijt nuttigen met noodles, worstjes, loempia's en soms zelfs friet. Ik moet er toch niet aan denken als ik net wakker ben, gelukkig hadden ze hier wel ook aan de westerse medemens gedacht, maar een heel uitgebreide keuze heb je niet. En nu dus achter het Inet omdat het helaas regent :( De voorspellingen zijn ook niet best, morgen weer regen en misschien zaterdag iets van zon tussen de buien door. We hopen maar dat het meevalt en we nog een beetje van het buitenleven kunnen genieten, want om nu de hele dag te gaan fitnessen en in de sauna zitten hier in het hotel is ook weer zo wat :)

• 19 Augustus 2010 - 04:30

Joy:

Hoi Monique

Wat een belevenissen allemaal. Je leert de wereld wel van een hele andere kant te bekijken als hier in ons kleine landje. Zou voor mij niets zijn hoor! Geniet er nog even lekker van ook al regent het daar hier komt het ook net weer met bakken de hemel uit dus dat maakt geen verschil.
    Groetjes Joy

• 19 Augustus 2010 - 08:43

Bar:

Ha Mootje, trouwens nog ff lachen, onze eerste vakantie met de boot; staat Erik kant in port zelande op de steiger en fred v Ginkel in kortgene! Met fred uiteraard een drankje gedronken, Erik maar niet aangekeken.....
    Liefs