beijing - Reisverslag uit Beijing, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu beijing - Reisverslag uit Beijing, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

beijing

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

29 Juli 2010 | China, Beijing

We zijn na een hoop gedoe... ze zeiden dat onze vlucht overboekt was en dat wij niet meer mee mochten, gelukkig toch in het vliegtuig geraakt... 's avonds laat kwamen we aan bij ons hotel... dat was even wennen.. haha. Jeetje zelfde prijs als we in dubai betalen maar zoveel minder luxe en een heleboel gezellige kneuterigheid. We zitten ideaal, dicht bij alles in de buurt. De eerste dag weer uitgeslapen en fietsen gehuurd om de stad te verkennen en zwetend aan te komen bij de verboden stad. 's avonds tijdens een wandeling vond Wiolbran ineens een heel leuk meer met daaromheen allemaal barretjes en restaurants, het lag echt een beetje verstopt. Daar hebben we lekker rondgedwaald en een SNOW beer en cocktaiil gedronken om af te koelen. Gisteren hebben we er ook gegeten na een lange toerdag naar de chinese muur. Deze was toch wel indrukwekkend, we vonden het alleen iets te warm om hem helemaal uit te lopen ;) Vandaag hebben we het metrostelsel uitgeplozen en zijn we naar het olympisch park geweest. We hebben nog nooit zoveel gezweten zo warm was het, maar het bird's nest maakte veel goed. In het echt ervaarde we het als mooier dan op het plaatje en we mochten met een kaartje oom overal in het stadion komen :) Daarna hebben we weer de metro gepakt naar het zomerpaleis. Wel leuk... waar je alleen lichtelijk niet goed van wordt zijn al die chinezen die jou blijkbaar interessanter vinden dan de toeristische attraktie en met je op de foto willen. Morgen vliegen we door naar Shanghai

• 30 Juli 2010 - 15:17

Ma:

Ik volg je weer hoor. Ben je al naar een soort terracotta leger geweest?
    schijnt in Peking te zijn en indrukwekkend of is alles te warm?

• 04 Augustus 2010 - 19:00

Joy En Sjoerd:

Hoi Monique
    Dat is wel flink afzien zo'n temperatuurtje. Volgens mij vindt jij dat wel lekker maar te kan ook vervelend zijn. Gelukkig dat je nog de puf hebt om het een en ander te bekijken en dat sommige dingen het meer dan waard zijn. Hoop dat de temperatuur wat dragelijker wordt en dat je nog een heleboel moois tegenkomt. Houden de site in de gaten.
    Sjoerd en Joy