karstbergen - Reisverslag uit Yangshou, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu karstbergen - Reisverslag uit Yangshou, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

karstbergen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

12 Augustus 2010 | China, Yangshou

We zijn aangekomen in het Lloret de mar van China! En wij maar denken; waar zijn alle westerse toeristen... nou hier dus. Wel handig dat er ook wat meer engels gesprokjen wordt en je eens wat anders dan chinees of KFC (want die hebben ze wel overal) kunt eten.
Het landschap is hier wel prachtig, je moet alleen even door de toeristen heen kijken. We hebben nu 2 dagen mountainbikes gehuurd. De eerste tocht vond ik persoonlijk niet zo'n denderend succes, we waren verkeerd gereden en hebben daardoor 25 km heen en terug over autoweg gereden in de brandende hitte. Zet Wilbrand echter op een mountainbike en hij heeft het sowieso wel naar zn zin. Gelukkig hebben we de dag nog kunnen afluiten met een prachtig tochtje langs de Yulong river. Deze is nog mooier dan de Li river. Vandaag hebben we deze rivier nog verder afgereden. Over landweggetjes met heel veel stenen en door authentieke dorpjes waar je oog in oog met een koe op de weg staat als je de bocht om komt. haha. Deze koeien zie je ook vaak in het water liggen langs de kant van de weg in een slootje. Vonden wij een goed idee zo'n bad met deze hitte, alleen hebben wij, ipv van in een slootje, in de stromende Yulongriver gelegen. Het zal er voor de toeristen op de bamboovlotjes hetzelfde uitgezien hebben. haha. We hebben de rit afgesloten in een grot waar we met zn 2-en doorheen liepen, we hadden afgedingd dat we voor de helft van wat ze vroegen naar binnen konden. Was wel leuk daar met zn 2-en en een gids te lopen, eens wat minder toeristich. Gisteravond hebben we ook heerlijk vegetarisch chinees gegeten en op het eind thee leren maken op de ouderwetse chinese manier.

Om overigens even een schets te geven over hoe lastig het hier soms is om iets te regelen zal ik uitleggen hoeveel moeite het ons heeft gekost kaartjes voor de nachttrein naar Hongkong te regelen (onze bestemming morgen)
We kwamen in Guilin met de bus aan op het busstation (dachten we) vanuit Ping'an. We moesten dus naar het treinstation 1 km noordelijker. Wij die kant op lopen, na een hoop gezoek en gezweet met zo'n backpack in de zon, in een taxi gestapt die ons doodleuk weer terugbracht naar het "bus" station. We bleken op het treinstation te zijn uitgestapt, maar wie weet nu het chinese teken voor trein :s Wij de tickethal in. De nachtrein naar hongkong ging niet verder dan de grens, hoe we vandaag naar hongkong kwamen kon niemand ons vertellen. Wij het uitgezocht in de lonely en weer terug de rij in de tickethal in. Toch graag 2 kaartjes tot de grens dan. We konden alleen cash betalen, waar een ATM was konden ze weer niet vertellen. Wij op zoek. Uiteindelijk gelukkig een eind verderop gevonden. act 1 take 3, en dik een uur verder...we hadden eindelijk treinkaartjes. Morgenavond dus met de nachttrein naar Hongkong (hopelijk bevalt deze beter dan de bus), om daar de stad te bezichtigen en wat te relaxzen op een van de eilanden

• 12 Augustus 2010 - 12:41

Manon:

Hey...ik had al een reactie gezet bij je vorige verhaal maar zie hem niet meer terug...ben denk ik vergeten op iets de klikken??

In ieder geval ben ik blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het klinkt allemaal super al moet je er soms veel voor over hebben haha...
    Toch weer een ervaring rijker!
    Heel veel plezier nog de rest van de dagen en ook ik kijk weer uit naar je volgende verslagje en natuurlijk de foto's als je straks weer terug bent...
    Dikke X Manon

• 14 Augustus 2010 - 07:54

Pieter:

ik kom snel thee drinken.

X

• 16 Augustus 2010 - 07:40

Karin:

Heel leuk om al jullie verhalen terug te lezen. Jemig je moet alleen geen smetvrees hebben als je naar China gaat ;-)
    Jullie hebben dus verder niets gezien van de perikelen en de overstromingen? Zag dat gisteren een dag van nationale rouw was afgekondigd.

Heel veel plezier.

Dikke kus