Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

Marrakech

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

05 Augustus 2011 | Marokko, Marrakesh

Gisterochtend in Marrakech aangekomen, we waren al om half 4 opgestaan dus het voelde meer als smiddags. Taxi naar het hotel genomen en, na in een steegje te zijn afgezet, voor de deur van het hotel gewacht tot ze eindelijk open deden. Het leek er even op dat ze vanwege de ramadan geen zin hadden om te werken.

Na ons geïnstalleerd te hebben, de stad in. Wilbrand had ergens gelezen dat je moest verdwalen in de wirwar van straatjes en heeft daar dan ook z'n missie van gemaakt. Gister wel 5x vedwaald, vandaag iets minder :)

Savonds hebben we gegeten op het "grand square" en kennisgemaakt met slangenbezweerders die hun slang niet omhoog kregen ( is weer eens wat anders) aapjes in luiers (hopelijk produceren die niet zoveel poep als een baby) en eekhoorns die probeerde te vluchten tussen de toeristen en weer terug naar hun baas renden als ze een fluitje hoorde.

Vandaag lekker relaxed opgestaan. Op het programma stonden de Saadische graven en de wijk gueliz. De graven waren zeer mooi. Alleen wat lastig te vinden, zoals veel hier. Ik ben goedgeloviger dan Wb, maar ik geloof het al niet als ze zeggen dat wat je zoekt een bepaalde kant op is. Dit x werd het echter bekrachtigd met een groot bord op de muur en tuinde ik er toch weer in. We moesten in een shop kijken, gelukkig zagen we daarna een horde toeristen lopen en kwamen we alsnog bij de graven terecht.

De wijk Gueliz is een stuk westerser dan de medina, al vond ik het verder niet zo bijzonder. Veel was echter ook dicht omdat het vrijdag is. Morgen de auto ophalen en lekker op pad. We hebben besloten om niet te ver het zuidoosten in te trekken met woestijnsafari's enzo, maar ons te concentreren op de midden atlas en zo richting Fez te gaan.

• 07 Augustus 2011 - 10:23

Cees&Wil:

Leuk om je verslagen weer te lezen, zo maak ik ook een beetje mee wat er gebeurt. Maar vooral stelt het mijn bezorgdheid gerust!!!
    Je bent er al snel achter,dat je in een arabisch land leeft"niks is wat het lijkt" de mentaliteit is anders. Maar geniet van de reis en het ondernemen en veel reisplezier.
    Liefs en Kus

• 19 Augustus 2011 - 21:18

Manon:

ik denk geen verslag dit keer..kijk ik weer eens op mijn oude mailadres staat het vol met reisverslagen....moet ff bijlezen hoor meis..en noteer mijn nieuwe mailadres nou eens!! ;-)