yangtze cruise en wuhan - Reisverslag uit Wuhan, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu yangtze cruise en wuhan - Reisverslag uit Wuhan, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

yangtze cruise en wuhan

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

07 Augustus 2010 | China, Wuhan

Eenmaal geland in Chongqing hebben we ons gelijk naar een plek laten rijden waar ze de cruises verkochten. We waren het een beetje zat met het getob in het chinees dus kozen ervoor extra te betalen voor een internationale cruise. Nou ja internationaal... westerse mensen zijn hier een bezienswaardigheid, dus eenmaal op de cruise bleken we met zn 9-en te zijn en de rest chinees... voordeel was wel dat dit het iets nettere minder schreeuwerige chinese volk leek te zijn. Behalve dan die ene chinese die in de dining room gewoon een dikke roggel op het tapijt naast het buffet spuugde. Yek! Het was ook wel gezellig zo'n klein clubje, er zaten uiteraard ook nog 2 nederlanders bij (je komt ze overal tegen) Onze gids. Lio, hield van een beetje drillen, dus we hoefde het niet te proberen om 5 min te laat bij het ontbijt te komen, met als gevolg dat we alle bezienswaardigheden ook wel gezien hebben, het was een prachtig landschap om doorheen te varen en heel leuk om je samen met anderen te kunnen verbazen over de snelheid waarmee chinezen bijv. eten. We waren standaard de laatste (ondanks Lio's gedril) in de zaal en begonnen net aan de eerste gang als de eerste chinezen al weer weg rende :) Alles doen ze gehaast (en dan dachten wij dat wij een gehaast volkje waren) ze rennen van metro naar metro en schieten langs je heen naar die vrije zitplaats.
Kort samengevat hebben we een mooie cruise gehad met weinig slaap omdat het te gezellig was 's avonds en er overdag teveel te zien was :) Eenmaal weer aan wal, in Yichang, hebben we een bus richting Wuhan genomen, een rit van een uur of 5. Het was nog best een gedoe om op de bus te komen want onze taxichauffeur had een eigen bus richting Wuhan voor ons in gedachten zodat ie er ook nog wat aan kon verdienen. Gelukkig zijn wij eigenwijze hollanders (en een eigenwijze amerikaanse, die ook op de cruise zat) :) Zitten nu dus in een hostel in Wuhan, goed voor de beenspieren want ze hebben hier nog hurktoiletten. Hoorde vandaag een verhaal dat veel chinezen niet eens weten wat ze met een normaal toilet aanmoet en dus maar in gehurkte positie bovenop de toiletpot gaan staan... haha. Vanavond gaan we met de bus naar Guilin, waar ze prachtige natuur, rijstterrassen en een mooie cruise in de buurt schijnen te hebben. Een rit van zo'n 12 uur. We wilden eerst vliegen, maar dit scheelt een hoop geld, de trein zou waarschijnlijk vol zitten, en naast ons in het hostel stond net een italiaans stel aan de receptioniste uit te leggen dat ze graag van hun bustickets afzagen omdat ze toch liever naar nanning gingen. Dus met een beetje geluk kunnen we de hectiek van de stad achter ons laten en morgen van wat natuur gaan genieten.

• 08 Augustus 2010 - 11:47

Pieter:

he monique en wilbrand,

Klinkt allemaal erg cool. Hoe was de expo in Shanghai?
    Veel plezier op de Li. Geniet er van.

Dikke smak

• 09 Augustus 2010 - 08:14

Ka:

Hey Monique en Wilbrand,

Klinkt erg leuk. Maar wat een appart volk die Chinezen :-)

Heel veel plezier nog.

Kus,