shanghai - Reisverslag uit Wuhan, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu shanghai - Reisverslag uit Wuhan, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

shanghai

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

07 Augustus 2010 | China, Wuhan

Over het algemeen lijken we wat moeite te hebben met het vliegtuig halen. Van beijing naar shanghai ging niet helemaal vlekkenloos. Hoe we het voor elkaar gekregen hebben we het, maar we hebben het gepresteerd om ons 6 uur (jawel het tijdsverschil met NL en hier) in de tijd te vergissen en onze vlucht te missen. Geluk hebben we wel gehad want toen we een uur te laat op het vliegveld waren zaten we 3 kwartier later in een vliegtuig naar shanghai zonder extra te betalen :) Eenmaal in shanghai hebben we, na te zijn ingechecked in ons hotel, de bund opgezocht Het was al rond 9 uur 's avonds. Jee hoeveel een chinezen kun je op een vierkante meter kwijt? :s. De Bund is wel een hele mooie boulevard met gebouwen uit de NewYork Chicago style uit de jaren 30. Aan de andere kant van de rivier flitsen de neon verlichte flatgebouwen je tegemoed. Op neon zijn ze duidelijk gek hier want alles heeft lichtjes :) Dit gebied heet Pudong een soort zakendistrict waar we de volgende dag ook rondgedwaald hebben. Die avond zijn we in de french consession wezen eten in een werkelijk schattig wijkje verstopt achter wat grotere straten.
Naast het hotel zat een supermarktje waar we vaak wat water enzo halen met achter de balie een oud chinees vrouwtje wat recht in je gezicht boert als je afrekent. Het is even wennen die chinese gebruiken hier. Zo ook het geroggel op straat, het lijkt uit hun tenen te komen :s Veel dingen pikken (voor de randstadters onder ons lees: vies plakken) hier ook. Gelukkig hebben we geen van beide smetvrees, ik zelfs nog meer dan Wilbrand :) In Shanghai zelf is verder niet heel te zien en aangezien het best wel lastig is om hier dingen te regelen zijn we daar ook een dag mee zoet geweest. Uiteindelijk lukte het ons niet eens om een vlucht te boeken (je hebt hier weinig aan een niet-chinese creditcard of betaalpas) en zijn we maar om 5uur 's ochtends opgestaan om een vlucht op het vliegveld te regelen naar Chongqing waarvandaan we een cruise over de Yangtze rivier willen maken.

• 08 Augustus 2010 - 07:17

Gerolf En Geke:

Hey vakantiegangers!!
    Zo te lezen vermaken jullie je prima!! Veel te zien en te beleven en zo te lezen zijn de chinezen best wel "viezeriken" met dat gespuug enzo.............
    Ik zou zeggen op naar de volgende bestemming wij zullen jullie weer volgen.....

Groetjes Gerolf, Geke, Machiel en Florien.

Hoe is het weer trouwens? Hebben jullie ook last van die overstromingen???