rijstterrassen - Reisverslag uit Peking, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu rijstterrassen - Reisverslag uit Peking, China van monique hogendoorn - WaarBenJij.nu

rijstterrassen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

09 Augustus 2010 | China, Peking

Allereerst THNX voor jullie leuke berichtjes. Leuk om wat over het thuisfront te lezen :) Even als reactie; we vonden de expo geweldig! mooie architectuur, je kunt er 12 uur ronddwalen zonder de vermoeidheid te voelen zeg maar :) Beetje jammer waren de enorme rijen van een paar uur om een paviljoen in te kunnen, dat hebben we dus ook niet veel gedaan. We hebben absoluut geen last van overstromingen en erg veel geluk met het weer, al is het af een toe wel een beetje warm met 35-40 graden.
Verder wilde ik nog even melden dat we steeds behendiger met stokjes worden.. Wilbrand presteert het zelfs zn noodlesoep al met stokjes te eten en raakt al zo gewend aan die dingen dat als ie dan een x patatjes eet, dat ie die zelfs met zn stokjes pakt... haha.

We zijn weer lekker met zn 2-en :) moeten we weer met elkaar praten enzo ;) Hebben dus een slaapbus vanuit Wuhan naar Guilin genomen Dit is een bus met 3 rijen stapelbedden van 50x180 cm een roggelende toeterende buschaufeur, dikke snurkende chinezen, knipperende neon verlichting en een brullende klamme airco, Wilbrand zag het nog helemaal zitten, totdat ik hem attendeerde op het feit dat ie zelfs zittend amper met zn benen in het bed paste, toen begon ie toch wat twijfels te krijgen. De volgende morgen was alle positiviteit over de bus ook verdwenen ;) De bus uit Guilin naar Longsheng deed er 4 uur over, had sneller gekund zonder een bijklussende buschauffeur die nog wat lege stoelen wilde verkopen denk ik ;) Gelukkig hadden we onze aansluiting naar Ping'an nog en werden we in een lokaal minibusje gepropt waarin we nog een uurlang met chinezen en hun handelswaar hebben gezeten. Je maakt wat mee :) Het hotel ligt midden in het toeristische centrum van de rijstterassen en onze hotelkamer heeft een prachtig uitzicht daarop. Na onszelf te hebben opgefrist en te hebben gegeten zijn we op pas gegaan in deze werkelijk prachtige omgeving :)
Vandaag hebben we een guide gehuurd en hebben een hike van 4-5 uur gemaakt door de rijstterassen en berglandschappen naar een nabijgelegen dorp. Echt ontzettend mooi hier! :) We hadden een chinese gids die we op een afstandje volgden waardoor je toch het gevoel had nog een beetje samen door deze prachtige natuur te dwalen.
Morgen gaan we proberen naar Yangshou te komen om wat Karstbergen te bewonderen.

• 09 Augustus 2010 - 13:20

Pieter:

wow.

Zit even met Google earth te volgen waar jullie zijn (je kent me) en het ziet er heel mooi uit, daar. enjoy!

XX

• 09 Augustus 2010 - 14:12

Barbara:

Ha Monique en Wilbrand,
    Fijn om alvast een voorproefje van jullie te krijgen over China... Jammer dat die rijen zo lang om paviljoens te bezoeken! Geniet er samen van en ik hoop dat jullie nog heel veel moois gaan zien en beleven en ons op de hoogte houden!
    Liefs,
    bar

• 09 Augustus 2010 - 14:43

Wim En Annie:

Hallo Wilbrand en Monique. Wat leuk om steeds te lezen hoe het jullie vergaat, wat een belevenis. We kijken alweer uit naar de volgende Groetjes Wim en Annie

• 09 Augustus 2010 - 16:02

Ma:

Geweldig Monique,je reisverslagen. Als je nogeens zonder werk komt te zitten, kan je bij een reisbureau gaan werken!!!!
    We zien naar het volgende verslag uit.
    Liefs Ma

• 11 Augustus 2010 - 11:13

Rol:

eindelijk even de tijd genomen jullie verhalen te lezen en wat bleek...ik liep een paar verhaaltjes achter.
    Maar het klinkt allemaal heel goed! Krijg wel een beetje een niet zo positief beeld van Chinezen, zijn ze allemaal zo vervelend, vies en smerig?!
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. Ik ga even de email alert aanzetten dan blijf ik een beetje bij :)

Heeel veel plezier nog!!
    x Rol